UN PROJECTE ENGRESCADOR DE TRANSPORT PÚBLIC PER LES COMARQUES GIRONINES

:

Un projecte de mobilitat, també per a la Gent Gran!

El nostre company Lluís Medir ens posa en coneixement d’un projecte de futur, que ja s’està estudiant. Davant del canvi climàtic i la necessitat de reduir emissions, es fa ineludible un canvi en la mobilitat. El nou projecte és una fórmula de transport públic que posaria en contacte la Garrotxa amb el Baix Empordà, passant per Banyoles i Girona: un tren-tram.

El tren-tram és un tren lleuger que quan circula per nuclis urbans es comporta com un tramvia i fora dels pobles com un tren. Aquest projecte donaria servei a moltes persones de la nostra societat, als joves als quals facilita l’educació, als i les treballadores i finalment a les persones grans que tenen verdaderes dificultats de mobilitat.

Serà una gran millora per a tothom, no només per a les seves emissions 0, també per la seva accessibilitat i compatibilitat amb altres tipus de transport: vehicles compartits, taxis, microbusos, patinets, bicicletes i, per descomptat, caminants.

És una fórmula d’èxit a la resta d’Europa, i a Espanya funciona entre Alacant i Benidorm i a la província de Cadis. El Govern de la Generalitat està fent un estudi de viabilitat.

CCOO estem sempre a favor dels serveis públics, i per descomptat, el Sindicat de Pensionistes i Jubilades de CCOO de les Comarques Gironines, estem esperant que aquest projecte arribi a bon port.

Per a més informació podeu entrar a www.trentramcostabrava.org o fer contacte per correu electronic: [email protected]

Sindicat de Pensionistes i Jubilades de CCOO de Comarques Gironines.