Negociació per a la continuïtat de l’activitat industrial a Blanes

Aquesta setmana és clau per a la continuïtat de l’activitat industrial a Blanes. A proposta de la part social hi ha convocada una taula de negociació per al dia 23 de febrer on seran presents la part social, ACIN com a empresa oferent, l’administrador concursal i també Ajuntament de Blanes i els responsables polítics de la Generalitat.

Cal recordar que des de ja fa més d’un any hi ha establerta una taula de reindustrialització de Nylstar, on estan presents totes les parts.

Tal com ja va avançar en un comunicat el Govern local, la part social va emetre informe favorable a l’oferta feta per ACIN. A més a més, van afegir a l’informe esmentat un acord amb ACIN per prioritzar la recol·locació de persones extreballadores de Nylstar a ACIN.

Per a la part social, és hora de “passar de les paraules als fets”. Tenint en compte el deute de Nylstar amb les administracions públiques i que representa gairebé el 50 % del deute, la implicació tant de l’ajuntament com de la Generalitat resulta clau per trobar la fórmula adequada perquè la reindustrialització de Nylstar a través d’ACIN sigui una realitat.

Ja no parlem de donar suport econòmicament a una empresa tèxtil amb dificultats, sinó a una empresa en creixement, amb una aposta clara en el sector del reciclatge i la sostenibilitat, on han presentat un projecte industrial amb una inversió prevista de 30 m€.

Cal remarcar el creixement d’ACIN en els darrers anys i la importància que té, en ser una empresa nascuda a les comarques gironines.

El 2023 ACIN ha facturat 122 milions d’euros.