Més de 175 persones participen en l’assemblea de delegats i delegades de CCOO comarques gironines

Aquest dilluns 8 de maig de 2023, s’ha celebrat l’assemblea de delegats i delegades de CCOO comarques gironines. L’acte es va fer a la Sala Josep Irla de la Generalitat, quedant petit l’aforament de 175 persones.

En aquesta assemblea Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de CCOO de Catalunya ha explicat l’acord de la segona fase de la reforma de les pensions que van signar el passat 15 de març, CCOO, UGT i el Govern de l’Estat. Entre altres dades va explicar.

• Que al gener d’enguany les persones pensionistes ja han gaudit d’un augment del 8,5 % a les seves nòmines, gràcies a la derogació del factor de sostenibilitat introduït pel Partit Popular el 2013.
  • Va recalcar que l’acord representa l’increment de les bases màximes i que la reforma duplica el mecanisme d’equitat intergeneracional (MEI) i implanta una quota de solidaritat que solament afecta els salaris que superin la base màxima.
  • S’introdueixen millores en la cobertura de períodes buits de cotització, les llacunes, i s’amplien a tres anys tots els períodes reconeguts com a cotitzats per reducció de jornada i excedències per raó de les cures. També s’augmenta la quantia del complement que existeix per reduir la bretxa de gènere en les pensions.
  • S’incrementen totes les pensions mínimes i les pensions no contributives per sobre de la inflació, en els quatre anys vinents, per compassar-les a la implantació de la nova garantia de suficiència.
  • Es crea un sistema dual per poder triar entre el període de còmput actual (últims vint-i-cinc anys) o bé triar les millors bases de cotització mensuals de vint-i-set anys dins dels últims 29. Serà el sistema de la Seguretat Social el que, d’ofici, calculi la situació que ofereixi una millor pensió a cada persona jubilada.

José Manuel Morales, responsable d’Acció Jove de CCOO de comarques gironines, va detallar la situació de precarietat en la qual es troben molts joves, tot i les millores que han representat la darrera reforma laboral i l’augment de l’SMI, i va fer una crida a un pacte nacional per la joventut.

La secretaria general de CCOO de comarques gironines, Belén López, va posar en valors com els diferents acorda aconseguits pels sindicats amb els governs amb millorat les condicions dels treballadors i treballadores del territori, en concret les diferents pujades de l’SMI, l’anomenada llei «rider» o la millora de les condicions de les treballadores de la llar. També va recalcar la crida que de cara al cicle electoral fa CCOO de votar les opcions progressistes que estan d’acord amb continuar amb la millora dels drets i condicions de la classe treballadora.

El secretari general de les CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, va deixar molt clar que el paper del sindicat era disputar les rendes i millorar els salaris, crida a defensar i dignificar els serveis públics, així com a fer un nou contracte social, i recullin la demanda d’Acció Jove de CCOO, un pacte nacional pel jovent. Va finalitzar avisant dels riscos que suposa per la classe treballadora els cants de sirena de les organitzacions d’ultradreta i com el sindicat és una trinxera on aturar-los.