Les dones de la Federació de Pensionistes i Jubilades de CCOO de Catalunya, juntament amb les dones de Pensionistes de Comarques gironines, i la Secretaria de la Dona de la Unió Intercomarcal de Girona, volem fer visible la nostra protesta en relació amb la gran mortaldat de dones i nenes que ha ocorregut a l’Afganistan a causa dels terratrèmols recents. Aquestes desgràcies naturals, només fan que agreujar la seva situació, ja per si dramàtica.

En aquesta ocasió s’ha demostrat que han mort tancades a casa. Això és un atemptat directe a les dones i nenes, cosa que seria evitable, si els poders públic-religiosos tinguessin una mínima idea del que és la igualtat, la solidaritat i els drets humans.

Les dones i homes d’aquest sindicat estem en contra de la discriminació sistèmica de les dones i nenes a l’Afganistan que les manté a casa aïllades, sense feina, sense educació, sense cures a l’hospital, sense possibilitat de desenvolupar una vida individual i de relacions amb el seu entorn, cosa que comporta en algunes ocasions el desig de morir i la mort.

Demanem l’empara de la comunitat internacional per les dones i nenes afganeses, i exigim al govern d’Afganistan el respecte dels drets humans envers les dones.