Concentració a la seu de CCOO de comarques gironines contra el genocidi del poble palestí

CCOO de Catalunya va convocar concentracions de suport al poble palestí aquest dilluns 23 d’octubre arreu del territori a les 12 hores del migdia.

Com no podia ser de cap altre forma, a comarques gironines ens vam sumar a la crida per condemnar tota violència contra civils i denunciar el genocidi del poble palestí. La secretaria general, Belén López, va llegir el manifest conjunt de CCOO de Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat.

MANIFEST

CCOO reprova la violència terrorista desencadenada per Hamàs contra la població israeliana, així com l’exercida a l’escalada bel·licista d’Israel contra el poble palestí a Gaza.

L’any 2023 ha marcat el 75è aniversari de l’aprovació del pla de partició de les Nacions Unides que dividia en dues parts la Palestina històrica, impulsant la creació d’un Estat jueu i un altre d’àrab. Des d’aquell moment la comunitat internacional ha pogut constatar diàriament les gravíssimes violacions dels drets humans als territoris ocupats palestins, que no han parat de succeir-se.

Israel manté una ocupació brutal sobre Gaza i Cisjordània, inclosa Jerusalem Est, i una massiva colonització d’amplis territoris pertanyents al poble palestí on les violacions sistemàtiques dels drets humans per part d’Israel no han fet sinó incrementar-se les darreres dècades, impedint qualsevol possible negociació ni avenç en un procés de pau inexistent des de fa anys.

Violacions i incompliments reiterats de totes les resolucions de les Nacions Unides sobre Palestina que no són sinó el símptoma del fracàs de la comunitat internacional, que no ha estat capaç de fer complir els seus propis compromisos adquirits amb el poble palestí. Tot això ha succeït a més amb el silenci còmplice de gran part dels Estats membres de les Nacions Unides, que han abandonat el poble palestí a la seva sort donant carta blanca a l’Estat d’Israel per procedir a l’annexió de les colònies als territoris ocupats i fent del 2023, molt abans de l’inici d’aquesta escalada bèl·lica, l’any més mortífer de les darreres dues dècades.

Per tot això:

CCOO condemnem tota mena de violència i exigim el cessament immediat de qualsevol tipus de violència a la regió. Reprovem la violència terrorista desencadenada per Hamàs contra la població israeliana, així com l'exercida a l'escalada bel·licista d'Israel contra el poble palestí a Gaza que, a més d'atacs armats, inclou el bloqueig d'aliments i d'electricitat i la destrucció d'infraestructures bàsiques, fet que suposa la vulneració de drets humans i de la Convenció de Ginebra.

Exigim, de la mateixa manera, la fi de les violacions permanents dels drets humans de la població palestina per part d'Israel, de la neteja ètnica que es practica sobre el poble palestí des de fa ja més de set dècades, i de la instal·lació d'un règim d'apartheid a Palestina.

Garantir la pau ha de ser l'objectiu principal, però recordem que per assolir la pau, posar fi a la violència i avançar cap a la construcció de solucions duradores i justes cal acatar els principis jurídics dels acords i consensos internacionals, conculcats de manera permanent a cas de Palestina, recuperant el principi d'autodeterminació del poble palestí.

Demanem a la comunitat internacional polítiques concretes que duguin a terme les desenes de resolucions del dret internacional ja existents per posar fi a l'ocupació a Palestina, el bloqueig a Gaza, la colonització i la discriminació constants i les violacions de drets humans contra el poble palestí. En aquest sentit, mesures com la suspensió d'ajudes de la Comissió Europea a Palestina, que finalment va retirar, no farien més que aprofundir el patiment de la població civil. Considerem, per contra, que s'haurien de veure reforçades davant de la urgència de la situació.

I instem una vegada més el Govern d'Espanya, líder en aquest semestre de la Presidència del Consell de la Unió Europea, que procedeixi en el termini més breu possible al reconeixement de l'Estat palestí, facilitant les vies per a una solució negociada del conflicte dins de la legalitat internacional.

Manifestem la nostra plena solidaritat amb els sindicats palestins i israelians.