Els treballadors i treballadores d’ESPA 2025 han aprovat per una amplíssima majoria, en l’assemblea celebrada aquesta tarda, la proposta d’acord sobre l’ERO de suspensió temporal de contractes al qual van arribar divendres els comitès i la direcció de l’empresa. La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya valora positivament l’acord assolit, ja que gràcies a la negociació s’han millorat les condicions plantejades inicialment per l’empresa.
L’acord ha permès limitar els dies de suspensió a un màxim de 60 dies laborables, en un període de 15 mesos, i s’han exclòs de l’afectació les vacances de 2011 i 2012. A més a més, es garanteix el 100% de la paga extra de Nadal i el 85% de les pagues extres de l’estiu i Nadal de l’any que ve. Un altre dels punts positius de l’acord és que no es perden els dies d’excés de jornada com a permís personal i es garanteix la compensació d’un dels quatre dies d’aturada que s’han fet aquest mes de setembre.
Aquest expedient temporal afectarà 194 dels 420 treballadors i treballadores que ESPA 2025 té en plantilla, repartits en diferents centres de treball a Banyoles.
La FI.CCOO.CAT manté el rebuig als 60 acomiadaments que planteja ESPA 2025
Els comitès i la direcció d’ESPA 2025 es tornaran a reunir aquest dimecres per intentar arribar a un acord sobre l’ERO d’extincions que també ha presentat l’empresa. La Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya manté el seu rebuig als 60 acomiadaments plantejats i exigeix a la companyia mesures no traumàtiques per a la plantilla, com l’aplicació de baixes voluntàries incentivades.