CCOO rebutja els acomiadaments que està fent Laboratorios Hipra i exigeix a l’empresa la readmissió de les persones afectades

CCOO d’Indústria denuncia el degoteig d’acomiadaments que s’estan produint les darreres setmanes a Laboratorios Hipra, molts d’ells a l’àrea productiva, entre els quals hi ha diverses persones de la secció sindical de CCOO a l’empresa i altres que treballen a les mateixes àrees que la representació de CCOO.

L’empresa justifica aquests acomiadaments per la suposada “falta d’adequació del perfil a les necessitats del Departament de Producció”, però CCOO considera que no estan justificats, ja que totes les persones afectades porten una mitjana de tres anys a la companyia i, per tant, han superat amb escreix el temps de prova dels respectius contractes laborals.

Cal tenir present que Laboratorios Hipra ha estat una de les empreses, a Catalunya i a l’Estat, que ha rebut subvencions importants per al desenvolupament de la seva activitat. Per a CCOO, aquests acomiadaments contravenen els objectius de la injecció econòmica que ha rebut la companyia.

Així mateix, no s’entén que l’empresa estigui fent fora gent quan la seva activitat productiva i els seus resultats econòmics estan ara mateix en un creixement constant i sostingut, i la previsió en un futur proper és que aquesta tendència es mantingui.

Per tot això, CCOO considera que darrere d’aquests acomiadaments s’hi amaga en realitat una situació de control i també de persecució de l’activitat sindical desenvolupada per la secció sindical de CCOO a l’empresa. Davant d’aquest escenari, CCOO exigeix a la direcció de Laboratorios Hipra la readmissió de les persones acomiadades, que aturi aquesta actitud i que respecti el desenvolupament normal de l’activitat de la secció sindical de CCOO i dels seus membres.