CCOO de Catalunya dona suport a la declaració sindical unitària “La classe treballadora no pot permetre ni el racisme ni l’extrema dreta als ajuntaments”, impulsada per la UCFR

La declaració “La classe treballadora no pot permetre ni el racisme ni l’extrema dreta als ajuntaments”, que ha estat presentada públicament en roda de premsa avui amb la participació d’Aurora Huerga, secretària de Noves Realitats del Treball, Territori i Migracions de CCOO de Catalunya, està signada per la CGT, la IAC, la Intersindical i la UGT, a més de CCOO de Catalunya.

A la declaració, les organitzacions sindicals signants fan una crida a aixecar “la veu com a moviment sindical, de manera unitària, per assenyalar el perill que representa l’extrema dreta i el racisme, en general, per a la gent treballadora” i denuncien que “l’extrema dreta “ataca les condicions laborals, vol fer retallades en salut, vol desmantellar el sistema de pensions…”. També denuncien els intents de “trencar la nostra solidaritat impulsant el “divideix per vèncer”: amb el racisme, el masclisme i l’LGTBI-fòbia”.

Aquesta declaració forma part de les actuacions impulsades en el marc de la Xarxa Sindical contra el Feixisme i el Racisme, com a mitjà per fer front de manera conjunta a la creixent amenaça de l’extrema dreta i els discursos de l’odi.

A més, durant la roda de premsa també s’ha presentat un fullet informatiu de denúncia contra els intents de manipulació de la gent treballadora per part de VOX i altres organitzacions ultradretanes.

El sindicalisme és i sempre serà una eina clau en la lluita contra el feixisme i l’extrema dreta. La unitat fa la força!

Més informació a https://ucfr.cat/sindicats/

Ucfr Stopvox Municipals 2023 Octaveta Sindical Cat