format impressió |  contrast  

comarques gironines

CCOO Comarques Gironines
Miquel Blay, 1
17001 Girona
972 21 73 03
girona1@ccoo.cat

Fotos CCOO Girona
Canal CCOO Girona a YouTube
Grup CCOO Girona al Facebook

D'aquesta manera, no


Foto

Després d’escoltar les declaracions realitzades avui 11 d'agost a diferents mitjans de comunicació per part del secretari general d’Empresa i ocupació, Enric Colet, en relació al canvi de forma de pagament de la Renda Mínima d’Inserció en aquest mes d’agost, el sindicat CCOO considera que el Departament d’ Empresa i ocupació demostra, un cop més, la manca absoluta de sensibilitat respecte les persones més vulnerables. CCOO considera que per aquest Departament que té com a eix i objectiu únic les empreses i l’activitat econòmica, sembla que les persones són el problema a qui s’ha d’ocupar, donar prestacions, etc. Igual que ja es va fer respecte les persones en atur,  ara es pretén criminalitzar a les persones que han perdut la seva feina i a aquelles que no poden aconseguir ingressos econòmics.

 

Les declaracions de Colet deixen clar que la reforma de la RMI només persegueix l’estalvi econòmic i fer creure a l’opinió pública que les persones en una situació de major vulnerabilitat social són uns aprofitats dels ajuts públics. Al darrera hi ha la idea de que per a tenir dret a qualsevol cosa cal guanyar-s’ho, i que alguns dels perceptors actuals són uns mandrosos i altres combinen el treball a l’economia submergida amb la percepció de la RMI.

 

CCOO lamenta que el Govern de la Generalitat basi la concepció de l’Estat del Benestar i de la protecció social en termes economicistes i d’eficàcia econòmica sense tenir en compte les necessitats socials i econòmiques de les persones. Comissions considera que el Govern ha actuat amb absoluta premeditació durant el mes d’agost amb la única voluntat de transmetre a la ciutadania que les persones beneficiàries de la RMI cometen frau, ja que no els han localitzat al domicili que consta a l’expedient dels Serveis Socials municipals a l’hora de lliurar-los-hi el xec nominatiu i donant per fet que viuen fora de Catalunya i per tant no hi tenen dret. El Govern ha  aplicat, sense informació prèvia ni revisió formal de la prestació, la nova normativa que no permet superar prestacions per sobre del SMI, afirmant que són famílies a qui se’ls retirarà o reduirà la RMI perquè la cobraven de manera  fraudulenta.  Parlar “d’operació” per a referir-se a l’aplicació d’un sistema de pagament de forma sorpresiva el mes d’agost, ja demostra que les restriccions en el pagament de la RMI han estat concebudes com a un pla “policíac” de lluita contra el frau, fent una mena de batuda on s’està tractant sense distinció als beneficiaris sobre qui no hi ha motius de sospita en relació al seu dret a percebre la RMI, tractant a tothom com a presumpte culpable de frau.

 

CCOO critica que s’estigui desacreditant la tasca que realitzen els serveis socials municipals i les entitats col·laboradores ja que sembla que aquí qui més qui menys cobra sense tenir dret. Per a CCOO no es poden admetre expressions com  “si fóssim un Dpt.social podríem tenir càrrec de consciència però com que som un Dpt. que tenim a les empreses a dins, no el tenim”, expressada avui per Enric Colet.

 







Compartir a:
11/08/2011


Identificació
Usuari/a Password

què és això?
Idiomes


Cercador  
Afilia't
Integra
Informa't
CCOO de Catalunya
Llegeix '35 Hores'

© CCOO de Catalunya | Avís legal

Aquesta pàgina compleix els estàndards del World Wide Web Consortium (W3C) i és accessible per a persones discapacitades.

Codi XHTML 1.0 Transitional vàlid! CSS Vàlid! Nivell A de les Directrius d'Accessibilitat per al Contingut Web 1.0 del W3C-WAI