
Recuperació de la Memòria Històrica de les Víctimes del conflicte colombià, afiliades l’Associació Nacional Sindical de Treballadors i servidors públics de la Salut, la Seguretat Social Integral i Serveis Complementaris de Colòmbia – ANTHOC (CUT) .
Què fem?
Des de l’any 1998 fins a l’any 2016 es va executar un programa de persecució, amenaça i extermini de les persones afiliades a l’Associació Nacional Sindical de Treballadors i servidors públics de la Salut, la Seguretat Social Integral i Serveis Complementaris de Colòmbia – ANTHOC. Les accions principalment apuntaven reduir la direcció i desmobilitzar la base sindical, i es va donar per part de diferent tipus d’actors armats, afectant unes 2013 persones al conjunt del país, entre assassinats, amenaçats, desplaçats. desapareguts, detinguts, retinguts, refugiats i exiliats, víctimes d’atemptats, etc..
La CUT Nacional i ANTHOC, arran dels acords de Pau, es plantegen reconstruir la seva memòria històrica, fent un exercici que permeti donar visibilitat i protagonisme a les víctimes de la violència i a l’hora fer una aportació al procés de pau que ens ha de dur a l’assentament d’una base documental que ens permeti iniciar processos de coneixement de la veritat, exercici de la justícia, reparació integral i garanties de no repetició.


Col·labora
On?
Colòmbia.
Amb qui?
L’Associació Nacional Sindical de Treballadors i servidors públics de la Salut, la Seguretat Social Integral i Serveis Complementaris de Colòmbia – ANTHOC – afiliada a la CUT (La Central Unitària de Treballadors).
Període d’execució:
2018-2021.
INFOgrafia

Amb la col·laboració de:
