El 13è Congrés de CCOO de Catalunya, que se celebra els dies 9, 10 i 11 d’abril, al Palau de Congressos de Barcelona, ha escollit avui Belén López Sánchez com a nova secretària general del primer sindicat de Catalunya. És la primera dona que assumeix aquest càrrec en tota la història de l’organització.
López, que fins ara ha estat secretària general de CCOO de les Comarques Gironines, ha obtingut el suport del 98,12 % dels delegats i delegades (574 vots a favor i 11 abstencions, d’un total de 585 vots emesos).
Amb una trajectòria marcada pel seu compromís amb la defensa dels drets laborals, la justícia social i el feminisme sindical, Belén López pren el relleu de Javier Pacheco Serradilla, que ha liderat CCOO de Catalunya durant els darrers vuit anys. Nascuda el 1976 a les Masies de Voltregà (Osona) i resident a Girona, López és docent de formació professional i es va afiliar a CCOO el 2002, on ha exercit múltiples responsabilitats en àmbits com la joventut, l’organització, la formació, la comunicació, la igualtat i l’assessorament.
El seu projecte aposta per un sindicalisme feminista, arrelat al territori i capaç de donar resposta als nous reptes del món del treball.
Nova Executiva amb ampli suport
El Congrés també ha aprovat la nova Comissió Executiva Nacional de CCOO de Catalunya, amb un suport del 97,23 % dels vots (563 a favor i 16 en blanc, d’un total de 579 vots emesos). L’equip escollit combina experiència i renovació i estarà format per Josep Maria Romero, Michela Albarello, Enrique Rodríguez, Álvaro Muñoz, Mentxu Gutiérrez, Maribel Ayné, Manuel Fages, Liliana Reyes, Cristina Rodríguez, Saida Ehliluch, Marc Andreu i Alberto Jurado (d’Acció Jove, com a convidat permanent).
