25-N, Dia Internacional per a l'Eliminació de les Violències contra les Dones i les Criatures, 2020

Ni un pas enrere! Ens volem vives i lliures!

Foto

Com cada any, CCOO de Catalunya celebrem diversos actes al voltant del 25 de Novembre, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones. Aquest dia commemorem la data en què es va produir el violent assassinat de tres germanes, activistes polítiques, en mans de la policia secreta de la dictadura de la República Dominicana el 1960. El 1981 es va iniciar la commemoració amb una convocatòria anual i al 1999 l’Assemblea General de Nacions Unides va assumir-ne la reivindicació.

Commemorem aquest dia arreu del món per denunciar la violència que s’exerceix sobre les dones, que té el seu origen en la manca d’equitat i la discriminació, i per reclamar la seva eliminació.

Els actes previstos són:

22 de novembre
Participació a la Cadena Feminista. Podeu apuntar-vos-hi en el següent enllaç: http://novembrefeminista.caladona.org

23 de novembre
Presentació i llançament de la campanya #JoTambé

24 de novembre
Roda de premsa de presentació de l'informe de violències i presentació de la inciativa de locals amb porta violeta de CCOO, amb Alba Garcia, secretària de Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

25 de Novembre
Dia Internacional per a l'Eliminació de les Violències contra les Dones

A les 10.30 h: estrena del vídeo "No són números, són vides" al nostre canal de YouTube

A les 12 h: vídeo de lectura del manifest conjunt de CCOO i UGT al nostre canal de YouTube

26 de novembre

Acte en línia sobre els feminicidis a Mèxic: "Feminicidi, injustícia i impunitat a Mèxic: el cas emblemàtic de Marisela Escobedo".
Organitza: Fundació Pau i Solidaritat i Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya
Hora: 18.00 h - 19.30 h, en línia, via Meet. Cal omplir el formulari d'inscripció
Hi intervenen:
Esther Caballé, directora de la Fundació Pau i Solidaritat
Liliana Reyes, coordinadora de CCOO de l'Hospitalet i activista mexicana a Barcelona
Lucha Castro, defensora dels Drets Humans i advocada de Marisela Escobedo
Alba Garcia, secretaria de Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya

Es recomana veure prèviament el documental, que està disponible a la plataforma Netflix. Us deixem l'enllaç del tràiler: https://www.youtube.com/watch?v=2vsHHKwqPD8

Data pendent de concretar
Acte organitzat pel grup d'homes feministes de CCOO, amb la participació del doctor Miguel Lorente.

Commemoració del 25-N a CCOO de Lleida
El dia 25, a les 12 del migdia, el personal i sindicalistes que estiguin treballant al local de Lleida faran un minut de silenci a la porta de l’edifici i llegiran el manifest que ha preparat el sindicat per commemorar aquest dia.

Al local del sindicat mostrem des del 16 i fins al 27 de novembre l’exposició cedida per l’ICD “Lliures i sense por”, que forma part de la campanya "Les dones tenim dret a viure lliures de violències sexuals", pensada com a recurs formatiu per reflexionar sobre què són les violències sexuals, com identificar-les, quines en són les causes, i què es pot fer davant situacions de violència.

Commemmoració del 25-N a CCOO de Tarragona
24-N, a les 10.00 h: roda de premsa conjunta de CCOO i UGT
25-N, a les 11.00 h: presentació del projecte “Porta violeta” i lectura del manifest de CCOO a la plaça de la Dona. A les 12.00 h, concentració i lectura del manifest conjunt de CCOO i UGT a les escales de la Catedral de Tarragona.

Feu clic per veure el cartell dels actes de CCOO de Tarragona pel 25-N

Commemmoració del 25-N a la Federació d'Educació
En commemoració del DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES I LES CRIATURES, la Federació d’Educació de CCOO us ofereix gratuïtament una selecció dels treballs de les nostres artistes col·laboradores de CCOOMICS.

Aquesta informació s'anirà ampliant a mesura que es tinguin les dades pendents de concretar.

Ni un pas enrere! Ens volem vives i lliures!

Feu clic per veure el cartell del 25-N o el manifest del 25-N
23/11/2020