CCOO exigim a l’administració la defensa i promoció de la indústria ferroviària catalana

La connexió de les dues línies de tramvia de la ciutat per la Diagonal continua pendent de l’aprovació per part de l’Ajuntament de Barcelona. Des de CCOO d’Indústria demanem al consistori que s’agilitzi al màxim possible el desbloqueig d’aquesta decisió, ja que la unió dels tramvies suposarà, no només una millora de la mobilitat a la ciutat, sinó que també pot suposar una oportunitat per a la indústria ferroviària a Catalunya.

CCOO d’Indústria recordem que la indústria ferroviària és un sector punter al nostre país, amb un alt valor afegit en termes de qualitat i d’innovació, ja que incorpora les darreres tecnologies en termes de seguretat, connectivitat i sostenibilitat, i amb unes treballadores i treballadors altament qualificats. Per aquesta raó, exigim a les administracions catalanes que tinguin en compte aquestes qüestions a l’hora de planificar les inversions i les polítiques industrials per garantir la defensa del nostre teixit industrial i de l’ocupació del sector.

No podem perdre una altra oportunitat, com la dels nous trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que s’han adjudicat a una empresa de fora del territori, malgrat que l’oferta presentada per Alstom-CAF en aquest concurs públic, a més de ser competitiva en termes econòmics, complia totes les exigències i requeriments tècnics, i hauria permès fabricar els trens en una planta catalana i amb la intervenció de 62 empreses proveïdores catalanes. Un contracte important per complementar les licitacions internacionals, que actualment representen el 100% de la càrrega de treball de la planta de Santa Perpètua de Mogoda.