CCOO lamenta que l’Ajuntament de Terrassa no reculli la moció dels sindicats majoritaris sobre la vaga laboral del 8 de Març

Presentada en temps i forma

El passat dia 12 de febrer es va registrar a les oficines municipals de l’Ajuntament de Terrassa, en temps i forma, una moció per al ple municipal del dia 22 que demanava suport a la vaga laboral convocada per CCOO i UGT per al 8 de Març. Des de CCOO del Vallès Occidental – Catalunya Central lamentem profundament que davant una jornada de reivindicació i lluita com la que està convocada, contra la bretxa salarial, els sous de misèria i contra totes les violències masclistes que pateixen les dones, l’Ajuntament de la ciutat no hagi tingut ni tan sols en consideració dur la moció dels sindicats majoritaris i més representatius a la Junta de Portaveus per a la seva aprovació i sí la d’altres col·lectius i organitzacions pel mateix motiu. Demanem que la moció sigui acceptada a tràmit i arribi a la Junta de Portaveus.

Els acords que la moció recull, amb la consigna “Volem i ens volem vives i lliures, unim-nos per a la igualtat!”, són els següents:

Donar suport a la vaga laboral convocada per CCOO i UGT de 2 hores per torn el dia 8 de març, i sumar-nos a les concentracions previstes per al mateix dia, a les 12 hores, a les places i portes dels ajuntaments.

Donar suport a la vaga de consum, a la vaga de cures i a la vaga d’estudiants del dia 8 de març.

Defensar la pujada dels salaris i de les pensions per garantir la recuperació del poder adquisitiu, especialment dels més baixos, i l’increment de l’SMI.

Plans d’igualtat obligatoris en totes les empreses com a veritable eina per garantir la igualtat d’oportunitats entre dones i homes, i per evitar la bretxa salarial i els assetjaments sexuals.

Instar els grups parlamentaris presents al Congrés dels Diputats a l’aprovació d’una llei transparència i d’igualtat salarial que posi fi a la bretxa salarial real entre dones i homes al nostre país.

Demanar al Govern central la ratificació del conveni 189 de l’OIT (Conveni sobre el treball decent per les treballadores i treballadors de la llar).

Establir el compromís amb la lluita contra la precarietat social i laboral, amb la priorització de pressupostos per a les polítiques públiques per al benestar: dependència, salut, educació i criança.

Fomentar i donar suport a la lluita contra el flagell social de la violència masclista i exigir la posada en marxa immediata del Pacte d’estat contra la violència de gènere amb una dotació pressupostària real.