L’Ajuntament de Manresa atorga la Medalla de la Ciutat al mèrit cívic a Josep Rueda i Cruz

CCOO d’Indústria de Catalunya i CCOO del Vallès Occidental – Catalunya Central ens sentim especialment orgullosos i orgulloses amb la concessió de la Medalla de la Ciutat de Manresa al mèrit cívic al company Josep Rueda i Cruz per la seva reconeguda trajectòria personal i professional i, especialment, per la seva dedicació sindical i veïnal, que ha incidit en la millora de les condicions als barris i a la ciutat en general. L’acte de lliurament va tenir lloc ahir al vespre al Saló de Sessions del consistori manresà.

Amb aquesta distinció es valora el seu compromís constant i ferm en la millora de les condicions laborals i de vida de les persones, i la seva militància diària per la conquesta de drets i llibertats.

La concessió d’aquesta medalla al mèrit cívic a Josep Rueda neix d’una iniciativa ciutadana encapçalada per la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, i té l’adhesió de CCOO del Vallès Occidental – Catalunya Central.

Josep Rueda, un exemple de lluita social i veïnal

Josep Rueda i Cruz va néixer a Almeria el 1945 i va arribar a la ciutat de Manresa l’any 1954. L’any 1968 va entrar a treballar a la fàbrica Lemmerz, on va formar part del comitè d’empresa i va ser el delegat sindical de CCOO de l’empresa. Més endavant, va formar part de l’Executiva local de CCOO.

L’any 1978 va entrar com a vocal a l’Associació de Veïns de la Font dels Capellans i a principis dels 80 en va ser escollit president, càrrec que ha ocupat fins al mes de març passat. Paral•lelament, va formar part de la Federació d’Associacions de Veïns d’Habitatge Social, on va desenvolupar tasques diverses com a responsable de Polítiques Socials dels plans de desenvolupament comunitari de Catalunya. Del 2005 al 2007 va ser president de la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa.

Al llarg d’aquests anys, i des de les seves diferents responsabilitats com a líder veïnal, ha aconseguit millores importants als barris de la ciutat i ha participat en diversos projectes i programes com el Pla d’actuació municipal (PAM), el Projecte Educatiu de Ciutat (PEC), el Consell de Districte de Llevant, la Taula de gestió d’aliments de la ciutat o el Programa Transversal d’Inclusió Social, entre d’altres.