El Tribunal Suprem confirma que la vaga a Panrico SAU va ser legal

El Tribunal Suprem (TS), en sentència de 3 de maig del 2017 i notificada a CCOO el dia 22 de maig, ha desestimat el recurs de cassació interposat per l’empresa Panrico SAU i es determina que la vaga convocada pel comitè d’empresa i CCOO va ser legal.

L’empresa va interposar una demanda contra el comitè d’empresa i CCOO perquè la vaga convocada pels treballadors i treballadores es declarés il·legal, i sol·licitava, a més, danys i perjudicis. El TS desestima el recurs i confirma la sentència del Jutjat social núm. 3 de Sabadell que ja va declarar en el seu moment que la vaga era legal. També cal destacar que la Inspecció de Treball va dictar una resolució en la qual va considerar que, en tot cas, va ser l’empresa la que va vulnerar el dret de vaga i va iniciar expedient sancionador. Igualment, CCOO va interposar  demanda contra l’empresa per danys i perjudicis per entendre que va ser l’empresa la que va vulnerar el dret fonamental de tots els treballadors i les treballadores.

En conseqüència, amb la sentència del TS queda provat que la vaga va ser totalment legal i, a més, que va ser l’empresa la que va vulnerar el dret de vaga com va fer constar la Inspecció de Treball. Declarada la legalitat de la vaga, ara resta per celebrar el judici arran de la demanda interposada per CCOO contra Panrico SAU amb l’objectiu que es declari que va ser l’empresa la que va vulnerar el dret fonamental a la vaga per desviar la producció a altres centres, així com la condemna per danys i perjudicis.