CCOO d’Educació del Vallès Occidental denuncia irregularitats en la provisió de llocs de treball docent a l’Institut Mont Perdut de Terrassa

Nomenament d’una docent que havia treballat el curs anterior al centre

D’ençà de l’aprovació de la LEC (aprovada pel Parlament de Catalunya, però amb l’oposició de la major part de la comunitat educativa), CCOO ha anat alertant que el desplegament de la llei (decret d’autonomia, decret de direccions i decret de plantilles provisió de llocs docents) s’estava fent de la manera més perversa possible, facilitant que es puguin donar situacions d’arbitrarietat i poca transparència en la provisió de llocs de treball. Cal recordar que, per treballar a l’Administració, els processos de selecció han de garantir els principis bàsics d’igualtat, capacitació, meritació i publicitat.

Des de fa un parell de cursos primer com a prova pilot al Maresme i ara ja com a procediment regulat i conegut com a PDI, quan s’ha de cobrir una baixa que es preveu llarga, la direcció del centre pot escollir entre activar els nomenaments telemàtics tradicionals (tal com s’ha anat fent fins ara i basats en l’ordre que el professorat que espera ser nomenat té a la borsa) o activar un PDI. Aquest procediment consisteix a accedir a una base de dades en què la direcció pot visualitzar els 20 docents millor posicionats per a una especialitat concreta en la borsa. N’ha de triar un mínim de 3 i procedir a fer les entrevistes per tal d’oferir el nomenament a la persona que cregui més qualificada i/o més idònia per a la plaça que s’ha de cobrir.

Aquest començament de curs, CCOO del Vallès Occidental – Catalunya Central hem sabut que aquest procediment s’ha fet servir de manera irregular a l’Institut Mont Perdut de Terrassa. Sembla que la direcció, davant la impossibilitat de poder confirmar o nomenar amb un perfil estructural una docent que havia treballat el curs anterior al centre (per no complir el temps mínim de serveis a la borsa docent), ha activat un PDI i ha acabat incorporant aquesta persona aprofitant una baixa llarga d’una altra especialitat diferent.

Però la cosa no acaba aquí. Sabem del cert que la direcció ja li va programar la càrrega docent a aquesta persona a finals del curs passat, que el dia 1 de setembre va comunicar en claustre que seria qui s’encarregaria de la Coordinació de Projectes de Ciències a 3r d’ESO i, fins i tot, que aquesta persona es va presentar el dia 5 de setembre al centre per començar a treballar amb la resta de companyes i companys amb qui s’havia de coordinar, sense tenir nomenament en vigor, és a dir: sense contracte.

CCOO entenem que aquests fets no es poden admetre. Estem parlant de l’accés a la funció pública, que ha de regir-se per procediments transparents i rigorosos. En aquest cas concret, volem denunciar que no només la direcció ha comès irregularitats fent servir un procediment administratiu que no corresponia, sinó que a més a més no han quedat garantits els drets dels docents que estan a la borsa esperant poder ser nomenats.

Per tot això, hem parlat amb la Inspecció (que ens ha reconegut l’error en l’ús del procediment i poca cura i respecte per la formalitat que han de tenir aquests processos) i hem exigit que s’investiguin aquests fets, que s’actuï en conseqüència i, en tot cas, hem demanat que es revisi el procediment des del començament, per garantir la transparència i els principis bàsics d’accés a la funció pública.

Així mateix, hem demanat que la Junta de Personal (en tant que òrgan de representació legal dels docents del Vallès Occidental) pugui participar en la revisió d’aquest procediment.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 d’octubre de 2016