CCOO aposta per la Plataforma Fem Vallès de la qual forma part

La Plataforma Fem Vallès compta des d’aquest dimarts amb dues noves adhesions, CCOO i UGT del Vallès Occidental y del Vallès Oriental. La suma per la reorganització administrativa d’aquests dos territoris, que representen prop del 17% del PIB de Catalunya, vol que el primer pol industrial i exportador del sud de Europa es converteixi en Àrea Vallès.

Els sindicats majoritaris aposten per aquest projecte convençuts que pot ser un ingredient més per al desenvolupament econòmic i social del territori.

Els secretaris generals de CCOO dels dos vallesos, Gonzalo Plata i l’Enrique Rodríguez, han emfatitzat en el servei a les persones que aporta aquesta aposta. El desenvolupament de noves infraestructures facilitarà la igualtat d’oportunitats. Posar fi a la dependència del vehicle particular, facilitant els accessos a polígons o centres de treball ampliarà les oportunitats sobretot de dones i persones immigrants. Així com facilitar l’accés als centres educatius o als sanitaris .

Però també posen en valor que el canvi de tendència comunicativa reduirà la sinistralitat laboral i facilitarà la reindustrialització del territori. La circulació de mercaderies per via fèrria facilitarà el trànsit per carreteres i rebaixarà l’impacte sobre el medi ambient.

Els secretaris generals de CCOO  coincideixen en la idea que compartir,  sumar propostes , recursos, solidaritats entre ciutats aporta valor afegit i avantatges per a tota la ciutadania.