CCOO observa mala gestió a RTVE a Catalunya

Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a RTVE Catalunya

Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a RTVE Catalunya:

Això nostre no és “corrent”

Dimarts passat, dia 17 de maig, a causa d’una avaria elèctrica,  “va caure” el Sistema Integrat d’Informatius, Programes i Teledeporte, juntament amb Control Central i Continuïtat.

La manca de lideratge i de protocols d’actuació, o el seu desconeixement en casos com l’esdevingut, incideixen directament en l’organització de la feina, cosa que implica un alt estrès laboral al personal afectat.

Des de CCOO lamentem que la direcció encara no hagi informat els responsables dels departaments afectats, ni el personal ni el comitè d’empresa de les causes, conseqüències i abast d’aquesta avaria, tot i que el mateix dia dels fets, el comitè de empresa, a instància de CCOO, va sol·licitar a la direcció una reunió amb caràcter urgent perquè se’ns informés del que havia passat.

Sembla ser que alguns directius del CPP de TVE Sant Cugat desconeixen el contingut dels contractes de manteniment amb les empreses de servei, la qual cosa és MOLT GREU.

Tot indica que la causa principal de l’avaria elèctrica ha estat la manca de manteniment en les UPS (sistema d’alimentació ininterrompuda), ja que des de fa anys NO s’ha renovat el contracte de manteniment amb l’empresa General Electric que prestava aquest servei tant a TVE com a RNE (Barcelona).

Malgrat tenir una doble instal·lació elèctrica per seguretat, s’han produït una sèrie d’errors que han causat l’avaria de diversos equips electrònics, que a dia d’avui encara no s’han solucionat. L’única cosa positiva de tot és que com a conseqüència d’aquests fets, ARA la direcció de Patrimoni contractarà un servei de manteniment.

Esperem que, d’una vegada per totes, s’assumeixin responsabilitats, ja que en aquest cas la deixadesa de funcions de la direcció de Patrimoni i de la direcció del nostre centre han comportat la paralització de la producció de molts programes, el que suposa un gran cost econòmic i personal.

Malgrat tot, hem de dir que gràcies al gran esforç, professionalitat i consciència de servei públic del personal del centre de TVE a Sant Cugat, s’estan minimitzant les conseqüències negatives d’aquesta mala gestió.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de maig de 2016