El Jutjat Social de Sabadell declara nul l’acomiadament d’una treballadoora de Laboratoris Boniquet

CCOO valora positivament la sentència, que dóna la raó als arguments defensats pel sindicat

CCOO d’Indústria de Catalunya valora molt positivament la sentència que ha dictat el Jutjat Social número 2 de Sabadell, que declara nul l’acomiadament d’una treballadora de l’empresa Laboratoris Boniquet (Santa Perpètua de Mogoda), que era delegada de CCOO al comitè d’empresa.

Per CCOO, la sentència dóna la raó als arguments defensats pel sindicat, ja que estableix la “nul·litat radical de l’acomiadament fet per l’empresa, per vulneració del dret fonamental a la llibertat sindical”. Així mateix, condemna l’empresa a la readmissió de la treballadora i al pagament de tots els salaris no abonats des del 12 de febrer de 2015, data en què va ser acomiadada.

En la seva argumentació, la jutgessa estableix que queda demostrada la persecució sindical a la qual va ser sotmesa la treballadora, després de sortir escollida delegada en les eleccions sindicals. A més, aquesta sentència posa de manifest les actituds d’algunes empreses on, lamentablement, es continuen donant casos de persecució sindical i atac a la llibertat sindical i al dret fonamental de representació, recollits en la Constitució espanyola.

Des de CCOO d’Indústria del Vallès Occidental – Catalunya central es vol agrair les mostres de suport i de solidaritat en la concentració celebrada el passat 21 de gener davant els jutjats de Sabadell, coincidint amb el judici, en la qual van participar més de 100 delegats i delegades que es van solidaritzar amb la treballadora afectada. Un cop més, s’ha demostrat la solidaritat i la unitat de la classe treballadora, i la força del moviment sindical que CCOO representa, que han permès que es torni a fer justícia.