S’arriba a un principi d’acord sobre l’ERO del Grup Castellón

Després d’una llarga reunió, amb la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, ahir al vespre es va arribar a un principi d’acord amb les direccions de CSA Windows Regulator Barcelona, CSA Automotive Barcelona i Kuster España, del grup Castellón, en la negociació de l’expedient presentat. L’acord va ser ratificat ahir mateix per la majoria dels treballadors i treballadores. Amb la consecució d’aquest acord queden desconvocades les jornades de vaga previstes.

CCOO d’Indústria en fa una valoració positiva ja que s’ha pogut rebaixar el nombre d’afectats que pretenia inicialment l’empresa, s’han millorat les condicions econòmiques i socials per als treballadors afectats, i s’eviten les mesures traumàtiques mitjançant baixes voluntàries i possibles prejubilacions. Aquest acord permet mantenir 140 llocs de treball.

Finalment hi haurà 93 extincions a les tres plantes, 80 de les quals sortirien entre finals d’aquest mes i principis de desembre i les 13 restants es mantindran en plantilla fins a finals del 2016. L’acord estableix com a criteris prioritaris d’afectació les baixes voluntàries incentivades, amb una indemnització de 33 dies per any treballat, amb un màxim de 16 mensualitats, més un lineal addicional de 1.000 € per als treballadors que tinguin entre 45 i 54 anys en el moment de l’extinció. En el cas dels treballadors que tinguin a partir de 55 anys, l’empresa aplicarà el conveni especial amb la Seguretat Social.

D’altra banda, les empreses es comprometen a abonar als afectats les quantitats d’atur esgotades en els expedients temporals que s’han aplicat des del 2009.

En el marc de l’acord, s’ha pactat un pla de recol•locació que durà a terme una empresa externa i s’estableix que en cas que en els propers tres anys fos necessari fer noves contractacions per part de l’empresa, tindrien prioritat els treballadors afectats per aquest expedient.

Així mateix, es garanteixen les condicions acordades a plantilla que queda en cas que no es trobi un inversor per a la unitat productiva i s’hagi de tancar.