CCOO d’Indústria de Catalunya a Iberpotash valora positivament les inversions anunciades per l’empresa

280 milions d’euros

Tant la Secció Sindical de CCOO d’Iberpotash (ara ICL Iberia Súria & Sallent) com CCOO d’Indústria de Catalunya i del Vallès Occidental-Catalunya Central, valoren positivament que la direcció de la multinacional hagi acordat aquesta setmana reactivar una inversió de 280 milions d’euros amb especial incidència a la comarca del Bages, fet que permetrà preservar els nivells d’ocupació en un sector productiu clau per l’economia de la Catalunya Central.

Des de CCOO d’Indústria refermem el nostre compromís amb aquestes iniciatives de polítiques industrials de futur, i manifestem la nostra intenció de restar vigilants en el compliment en l’execució del pla d’inversions, amb la intenció d’assegurar l’ocupació de qualitat, el desenvolupament industrial del territori i el total compliment de les normes mediambientals.

En aquest sentit, la decisió del Consell d’Administració d’ICL reforça el desenvolupament industrial del territori i comporta un compromís de futur i sostenibilitat ja que s’amplia l’explotació de Súria alhora que es modernitza l’activitat per tal de donar un aprofitament industrial a la sal que fins ara es rebutjava, i que a partir d’ara es comercialitzarà, evitant que s’acumulin nous residus i permetent la disminució progressiva dels dipòsits salins existents en l’actualitat ja que, amb el nou tractament, també s’aprofitarà aquest material, principalment per a la indústria química.

Així mateix la inversió anunciada preveu la construcció d’una nova terminal al Port de Barcelona per facilitar la distribució del producte del Bages als mercats internacionals.