Una sentència condemna dues empreses a pagar indemnitzacions als treballadors per vulnerar el dret de vaga

Zenit Trafic Control i CAT España Logística

El Jutjat Social número 2 de Sabadell ha declarat que les empreses Zenit Trafic Control i CAT España Logística van vulnerar els drets de llibertat sindical i de vaga en la convocatòria de vaga del sector de transport de mercaderies de la província de Barcelona que va tenir lloc durant el mes de març del 2013. La sentència declara que, en el decurs de la vaga, personal aliè a l’empresa amb treballadors en vaga va ocupar diferents llocs de treball dels empleats que estaven exercint aquest dret. Fins i tot es dóna com a fets provats que alguns empleats amb responsabilitat de direcció i administració van realitzar diverses tasques relacionades amb el magatzem, ocupant llocs de treball de personal de la plantilla que estava fent vaga.

Membres del comitè d’empresa i del sindicat CCOO van comprovar els fets delictius, que van ser denunciats i es van reclamar indemnitzacions per als treballadors i les treballadores que van secundar la vaga, basant-se en el que diu el Tribunal Suprem en relació amb la violació d’un dret fonamental pel qual es presumeix un dany moral i en neix com a conseqüència el dret a la indemnització.

CCOO i el seu Gabinet Tècnic Jurídic valoren positivament aquesta sentència, que posa en valor la defensa del dret constitucional de vaga i la llibertat sindical, en un moment en el qual CCOO està duent a terme una campanya de denuncia contra l’ofensiva penal contra el dret de vaga.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de setembre de 2014