Vaga a Ficosa Electronics davant la negativa de l’empresa de retirar l’ERTO

La plantilla de Ficosa Electronics (Viladecavalls) ha decidit plantar-se i anar a la vaga davant la negativa de l’empresa de retirar l’ERTO, malgrat que la producció s’està incrementant per l’entrada de nous models i, per tant, no hi ha causes que justifiquin l’expedient en aquests moments. El comitè d’empresa ha convocat diverses jornades de vaga de 24 hores que es faran els dies 13, 14, 19 i 21 de juliol.

La direcció de FICOSA Electronics va presentar aquest ERTO a mitjan mes de juny, sense acord amb la representació sindical de la plantilla, que ha iniciat els tràmits per impugnar-lo, i fins al moment no hi ha hagut cap dia d’afectació. El comitè va plantejar a la direcció de Ficosa negociar les mesures de flexibilitat interna per afrontar la situació, però aquesta s’hi va negar, com sempre, aplicant aquest expedient.

Amb la pujada de la producció aquest mes de juliol, que podria allargar-se fins al mes d’agost, l’empresa convoca la plantilla per recuperar la bossa horària en dissabte, la sondeja per canviar les vacances ja estipulades per venir a treballar dues setmanes d’agost, quan en teoria la planta està tancada, i anuncia la contractació temporal de 10-12 persones. Tot això, sense retirar l’ERTO, malgrat les reiterades demandes del comitè d’empresa, donades les circumstàncies.

CCOO d’Indústria denuncia que fa tres anys que l’empresa planteja ERTO davant de qualsevol eventualitat o moment puntual de crisi, en comptes d’aplicar les mesures de flexibilitat interna previstes en el conveni o negociar-ne de noves que li permetin afrontar aquests escenaris, sense penalitzar els treballadors i treballadores. CCOO exigeix a FICOSA que retiri aquest expedient, ja que no es compatible amb les mesures que està plantejant per donar resposta a l’augment de la producció actual.