S’arriba a un principi d’acord sobre l’ERO de Kostal Eléctrica

CCOO d’Indústria valora positivament el preacord sobre l’ERO de KOSTAL Eléctrica, assolit aquesta matinada pel comitè i la direcció de l’empresa, que està pendent de la ratificació de la plantilla. Amb aquest acord s’ha reduït la xifra inicial de persones afectades de 109 a 50 i s’ha aconseguit una sortida digna, mitjançant la màxima indemnització legal, prejubilacions i sortides voluntàries.

L’acord preveu prejubilacions a partir dels 59 anys, amb un pla de rendes per complementar la prestació fins al 85 % del salari fins als 63 anys. En el cas de les prejubilacions de les persones que tinguin entre 61 i 63 anys tenen l’opció alternativa d’acollir-se a una proposta d’indemnització de 27 dies per any treballat, amb un màxim de 22 mensualitats.

Les persones que no poden acollir-se a aquestes mesures no traumàtiques, que són molt poques, tindran una indemnització de 33/45 dies per any, que és la corresponent a l’acomiadament improcedent.

Aquest principi d’acord ha estat possible gràcies a la tenacitat i l’esforç negociador del comitè, a la mobilització de la plantilla, que ha donat suport en tot moment al comitè, i a la pressió de la vaga que s’havia convocat a partir d’aquest dijous i fins dimarts que ve i que finalment ha quedat desconvocada.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de setembre de 2022