CCOO s’oposa al fet que SMATSA a Sabadell repercuteixi la seva mala gestió en les condicions de treball de la seva plantilla

La Secció Sindical de CCOO de Smatsa a Sabadell (servei de neteja viària i recollida de residus) no signa l’acord de jubilacions parcials que ha proposat l’empresa, en el qual es pretén condicionar i rebaixar un 15 % els salaris de les noves contractacions. CCOO no està disposat a acceptar el xantatge de l’empresa, i instem aquesta a arribar a un acord per fer efectives les jubilacions parcials sense crear un sistema de doble escala salarial. Alhora instem l’empresa a negociar el sistema de contractació i la conversió de contractes indefinits a partir de l’entrada en vigor de la reforma laboral, sense fer pagar aquestes contractacions a les persones treballadores.

Igualment, volem denunciar les pressions i l’assetjament cap a la Secció Sindical de CCOO a l’empresa, des que l’any passat no vam signar un conveni col·lectiu que va suposar un retrocés en les condicions laborals i salarials de la plantilla. Des de CCOO no acceptarem que l’empresa intenti repercutir les sancions per la seva mala gestió empresarial en els treballadors i treballadores de la contracta.

També instem l’equip de Govern de l’Ajuntament de Sabadell que no es posi de perfil davant l’intent de precarització de les condicions de treball i els greus incompliments de l’empresa, ja que tot i estar externalitzada, la recollida de residus i el sanejament urbà són activitats públiques. Davant la possibilitat que es pugui declarar la nul·litat del contracte, l’ajuntament té el deure de garantir el servei, per preservar la qualitat de l’espai públic, la neteja i el funcionament correcte d’aquesta competència municipal, i assegurar el manteniment dels llocs i les condicions de treball.