CCOO d’Indústria no està d’acord amb l’informe d’ICL Iberia sobre l’accident de la mina de Súria

CCOO d’Indústria de Catalunya no comparteix l’informe que ha fet ICL Iberia sobre l’accident ocorregut el passat 9 de març a la mina de Súria, en el qual van perdre la vida tres persones. L’informe de l’empresa conclou que l’accident va ser imprevisible i que no es podia haver evitat, tot i que reconeix que hi va haver un error de comunicació.

CCOO no està d’acord amb aquesta conclusió i considera que cap accident és imprevisible ni inevitable, i que cal ser més exigents en matèria de seguretat per garantir que no es posa en risc la vida ni la salut de les persones treballadores al seu lloc de treball.

CCOO considera que aquest error de comunicació que cita l’informe sí que és significatiu, ja que el torn de nit va avisar d’un problema al sostre de la mina a només 8 metres d’on es va produir l’accident. Per a CCOO, quan s’identifica un problema com aquest, s’ha de tenir en compte i cal extremar les mesures de prevenció i seguretat per evitar accidents i situacions de risc.

CCOO d’Indústria analitzarà a fons l’accident, junt amb la Secció Sindical de CCOO a ICL Iberia, per determinar-ne les causes i farà el seu propi informe amb les conclusions de l’accident, que presentarà a la Direcció General de Mines, per tal que es prenguin les mesures oportunes per evitar nous accidents a la mina. CCOO defensa l’activitat minera a la comarca del Bages, però vol una mineria segura i sostenible amb el medi ambient.