CCOO demana a Jotun Ibérica un pla industrial de futur per a la planta de Castellbisbal

CCOO d’Indústria rebutja l’ERO que ha presentat l’empresa Jotun Ibérica, de Castellbisbal, per acomiadar 38 persones, tot adduint que els alts costos productius fan que no siguin competitius al mercat. CCOO recorda a l’empresa que en els primers quatre mesos d’aquest any el grup al qual pertany ha obtingut uns beneficis d’un 14 %, que té una plantilla polivalent i que si no són més competitius és perquè no s’han fet les inversions necessàries per renovar i actualitzar la maquinària ni s’ha dut a terme acció comercial per posicionar-se millor en el mercat.

Jotun Ibérica forma part d’un grup noruec que fabrica pintures per a diferents usos (decoració, revestiments marins, protectors, en pols…) i que té diferents plantes a Europa.

CCOO denuncia que darrere aquest expedient s’amaga una decisió empresarial estratègica per anar deslocalitzant poc a poc l’activitat que actualment es fa a la planta vallesana, on treballen 114 persones. En paral·lel a l’ERO, l’empresa també ha decidit extingir el contracte de 22 persones que tenia contractades a través d’ETT.

Davant d’aquest escenari, CCOO d’Indústria demana a l’empresa un pla industrial de futur per a la planta de Castellbisbal, que garanteixi la continuïtat de l’activitat i dels llocs de treball.