Vaga al Grup Repsol els dies 15, 16 i 17 de juliol per exigir uns salaris dignes

Els sindicats denuncien que malgrat els beneficis històrics de l’empresa, la plantilla té els sous congelats des del 2019

Els sindicats que negocien el X Acord marc del Grup Repsol, entre els quals hi ha CCOO d’Indústria, han convocat diverses jornades de vaga aquest estiu a tots els centres de treball que Repsol té repartits al conjunt de l’Estat per exigir a la companyia que garanteixi el poder adquisitiu i l’ocupació de totes les persones que treballen al Grup Repsol. CCOO recorda que les treballadores i treballadors de la petroliera tenen el salari congelat des de l’any 2019, malgrat que l’empresa ha aconseguit uns beneficis històrics i ha incrementat el salaris dels seus directius i els dividends dels seus accionistes.

Els dies 15, 16 i 17 de juliol tindrà lloc la primera tanda d’aturades per deixar clar a Repsol que mentre no s’acordin uns salaris dignes, el conflicte estarà obert. Aquesta mobilització és en defensa dels drets, el poder adquisitiu i els llocs de treball, més tenint en compte que Repsol ha triplicat els seus beneficis en els últims mesos.

Els secretaris generals de CCOO d’Indústria de Catalunya i de Tarragona acompanyaran els piquets informatius de les plantes de Repsol Química i Repsol Petróleo de Tarragona durant la primera jornada de vaga per donar-los suport en aquesta justa reivindicació.

Si el Grup Repsol no reconsidera els seus plantejaments, els dies 13, 14 i 15 d’agost es tornarà a fer vaga a totes les plantes del grup.