Signat el conveni col·lectiu a Falck, que garanteix el poder adquisitiu i millora les condicions de la plantilla

La lluita dels bombers de Falck, que operen a les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs, per aconseguir un conveni digne, finalment ha donat els seus fruits. Aquest divendres, 11 de novembre, CCOO i la direcció de l’empresa han signat un acord de conveni que garanteix el poder adquisitiu de la plantilla i que millora les seves condicions laborals. Un acord que ha estat ratificat prèviament per la plantilla.

El conveni acordat tindrà una vigència de 3 anys i estableix uns increments salarials en aquest període d’un 11,5 % per al personal de brigada i d’un 13,5 % per als auxiliars, uns increments amb els quals es vol garantir que la plantilla no perdi poder adquisitiu.

Aquest acord també incorpora millores de les condicions laborals, per exemple, en la regulació de les vacances i la recuperació de les hores extres en temps de descans. Així mateix, s’estableix un dia d’assumptes propis anual i es garanteix el plus d’ambulància a les 30 persones de la brigada. També es dona l’opció d’escollir el quadrant de 8 o 12 hores.

Un altre aspecte destacat del nou conveni és la creació d’una bossa d’hores voluntàries per evitar un sobreús dels equips de reforç i es recull el dret a les proves d’esforç per garantir que s’està en bones condicions per passar les proves físiques.