Manifestació en defensa dels llocs de treball a Saint-Gobain

Aquest diumenge, 3 de juliol, la plantilla es mobilitza per exigir un pla industrial que garanteixi el futur de la planta de l’Arboç

El Comitè d’Empresa de Saint-Gobain Cristalería, de l’Arboç, ha convocat una manifestació aquest diumenge, 3 de juliol, en defensa dels llocs de treball i en contra de l’ERO que ha presentat la companyia per acomiadar 93 persones a les plantes de l’Arboç, que és on té una major afectació, d’Avilés i a les oficines centrals de Sekurit. La manifestació començarà a les 19 h, a les portes de l’empresa (carretera N-349, km. 1199).

Després de cinc reunions del període consultes de l’expedient, no s’han fet avenços significatius ni es donen garanties reals de futur per a les plantes. Tant CCOO d’Indústria com el comitè d’empresa demanen a la direcció de la companyia que posi sobre la taula una alternativa a l’expedient i un pla de futur per als centres de treball afectats que en garanteixi la viabilitat.

CCOO denuncia que l’empresa ja fa temps que està deslocalitzant l’activitat de les plantes de la península cap a altres països on la mà d’obra és més barata, sense valorar la qualificació ni els esforços que han assumit les plantilles d’aquí, ni els bons resultats assolits per aquestes plantes. CCOO entén que la plantilla de Saint-Gobain a l’Arboç es mereix que s’aposti pel futur de la fàbrica amb un increment real de l’activitat, amb inversions, fent investigació i desenvolupament de nous productes per poder optar a la fabricació de nous models de valor afegit que assegurin el seu futur.

Les treballadores i treballadors de Saint-Gobain de l’Arboç  continuen en vaga fins al dia 8 de juliol per manifestar el seu rebuig a l’expedient.