La plantilla de Lear aprova mobilitzacions davant el bloqueig de les negociacions del conveni

El Comitè d’Empresa de Lear Corporation Holding, de Valls, s’ha vist obligat a aturar les negociacions del conveni col·lectiu, després de sis mesos de reunions, davant la negativa de l’empresa a adaptar mínimament els salaris a la conjuntura actual.

Davant d’un IPC disparat, que actualment se situa al voltant del 10 %, i una pèrdua de poder adquisitiu d’un 5,5 % correponent a l’any 2021, la direcció de l’empresa proposa un increment del 0 % de gener a juny del 2022 i un 1,5 % de juliol a desembre. A més, l’empresa demana un increment de la jornada irregular de 6 dies, així com la revisió a la baixa dels complements salarials.

La plantilla de Lear està treballant amb salaris de fa 3 anys, malgrat la pujada de la inflació del 2021 i del 2022, i a gran part d’aquesta se li està aplicant la flexibilitat de manera abusiva, fins a arribar a treballar 12 dies seguits en molts casos.

Davant d’aquest escenari, que el comitè considera una falta de compromís i una falta de respecte envers la plantilla per part de l’empresa, i després de 9 reunions en les quals no s’ha produït un mínim apropament, el comitè ha convocat assemblees per explicar la situació a la plantilla, en les quals s’han aprovat les mobilitzacions que s’iniciaran a partir de la setmana que ve. Si l’empresa no recapacita, no es descarta escalar les mobilitzacions, que podrien acabar en una vaga.