Els bombers de Falck que operen a les centrals nuclears fan vaga del 15 al 28 d’octubre per exigir un conveni digne

L’actitud intransigent de la direcció de Falck ha provocat que les relacions laborals a l’empresa siguin cada cop més tenses, cosa que dificulta la possibilitat d’arribar a un acord sobre el conveni. Aquesta situació s’ha vist agreujada els darrers dies per la pressió que està exercint l’empresa envers la plantilla, amb sancions injustes i modificacions d’horari sense previ acord, mesures inacceptables davant les quals CCOO prendrà les accions oportunes.

En aquest escenari, CCOO ha convocat vaga a Falck del 15 al 28 d’octubre, coincidint amb la parada de recàrrega de la central nuclear de Vandellòs, per exigir un conveni amb unes condicions salarials i laborals dignes, davant la creixent precarització laboral que estan patint els bombers de Falck. CCOO denuncia que els serveis mínims del 108 % que s’han establert són abusius i atempten contra el dret de vaga dels treballadors i treballadores.

Dissabte 15 d’octubre, els comitès de Falck convoquen una concentració a Salou, de 9.30 a 12 h, davant l’hotel H10 Salauris Palace (av. dels Països Catalans, s/n), coincidint amb la celebració del IV Congrés nacional de bombers d’empresa, per denunciar la precarització de les seves condicions laborals i el risc que això implica per a la seguretat, tant de les instal·lacions nuclears com de les persones que hi treballen.

Si la direcció de Falck no recapacita, no es descarta convocar noves jornades de vaga i altres tipus de mobilitzacions.