El metall de Barcelona i Tarragona es mobilitza davant el bloqueig de la negociació dels convenis sectorials

CCOO convoca els delegats i delegades del sector dijous 6 a Tarragona i divendres 7 a Barcelona

La negociació dels convenis provincials del metall de Barcelona i de Tarragona està bloquejada, davant una estratègia patronal per allargar els processos negociadors i tancar l’any sense acord. Els plantejaments de les patronals del sector són inassumibles, amb una proposta salarial molt per sota del que puja el cost de la vida i que no garanteix el poder adquisitiu de les persones que treballen en aquest sector a les dues províncies, així com una retallada de drets.

Aquesta actitud patronal ens aboca al conflicte en el sector i ens porta a un escenari de mobilització per exigir uns convenis amb unes condicions salarials i laborals dignes. Per això CCOO d’Indústria hem convocat els delegats i delegades del sector del metall de les dues províncies per preparar les mobilitzacions i acordar la convocatòria d’una vaga sectorial per a finals del mes d’octubre en cas que la patronal no rectifiqui en les seves intencions.

En el cas del metall de Tarragona, CCOO convoca els delegats i delegades del sector a una assemblea aquest dijous, 6 d’octubre, a les 10 h, al Centre Cívic Sant Salvador (Tarragona), i divendres 7 se sumaran a la concentració conjunta que convoquen CCOO, UGT i USOC a Tarragona, davant la patronal CEPTA.

En el cas del metall de la província de Barcelona, CCOO d’Indústria ha convocat una assemblea de delegats i delegades aquest divendres, 7 d’octubre, a les 10 h, a la plaça del Rei de Barcelona. En aquesta assemblea, a més d’explicar els motius que ens porten a un escenari de vaga, hi haurà els secretaris generals de CCOO d’Indústria d’Euskadi i de Galícia, on el sector del metall de les províncies de Biscaia i Orense, respectivament, estan en vaga davant el bloqueig de les negociacions per part de la patronal. En aquesta assemblea també intervindran Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, i Garbiñe Espejo, secretària general de la federació estatal CCOO de Industria.

Després de l’assemblea de Barcelona, els delegats i delegades del metall participaran en la concentració davant la patronal que convoquen conjuntament els sindicats CCOO, UGT i USOC, coincidint amb la Jornada Mundial del Treball Digne.