CCOO valora positivament el principi d’acord sobre el conveni de Lear

La direcció i el Comitè d’Empresa de Lear Corporation Holding, de Valls, han arribat aquesta tarda a un principi d’acord sobre el conveni col·lectiu de l’empresa, amb la mediació del Departament de Treball. Amb la consecució d’aquest preacord, el comitè desconvoca la vaga que tenia prevista per demà, farà una assemblea per explicar els termes de l’acord i sotmetre’l a la ratificació de la plantilla.

CCOO valora positivament el principi d’acord assolit, ja que ha permès trobar un equilibri per adaptar els salaris a la conjuntura actual i garantir el poder adquisitiu de la plantilla. L’acord preveu un increment salarial d’un 4 % per al 2022 i d’un 6 % per a l’any 2023. També incorpora una clàusula de revisió tècnica del 75 % de l’IPC real al final de la vigència del conveni. Així mateix, el plus d’assistència s’incrementa dels 12 €/mes als 30 €/mes.

Si la plantilla de Lear ratifica demà el preacord, el comitè desconvocarà també les jornades de vaga previstes per a la setmana que ve.