CCOO, USOC i UGT iniciem mobilitzacions a Spar Tarragona (Fragadis) per exigir unes condicions de treball dignes

El proper 13 està convocada una concentració de treballadores i treballadors davant la botiga d’Spar de Tarragona.

El comitè d’empresa de Fragadis SL compost per CCOO, USOC i UGT, després de diverses denúncies i peticions de millores a l’empresa. ha decidit convocar concentracions davant dels centres de treball per donar visibilitat a la situació encallada que s’està vivint.

Fragadis S.L propietària dels supermercats a Spar a la província de Tarragona, i compta amb més de 1000 treballadors i treballadores distribuïdes als centres, supermercats, magatzem i oficines. Aquesta plantilla està cansadea de patir una política dictatorial al si de la direcció de l’empresa, que s’exerceix amb pressions les treballadores i els treballadors sobre el seu lloc de treball. Fragadis S.L està contractant personal a 24 hores per cobrir llocs de 40 hores, amb la conseqüent falta de personal. També està acomiadant treballadors i treballadores en situació de baixa sense indemnització al·legant faltes greus, i castigant-los amb desproporcionades sancions de faltes greus, de feina i sou. També es donen pressions per treballar en diumenges i festius sense complir els acords amb el comitè de previ avís, pressions per part de l’empresa de seguiment de baixes, per rebre l’alta anticipada; així com pressions per part dels caps i les caps de zona (supervisors/es) per no realitzar vacances i llicències retribuïdes (dia d’assumptes propis) en períodes acordats pel comitè i l’empresa.

El comitè, a les reunions trimestrals amb l’empresa ha posat tot això en coneixement de la direcció, sense rebre cap aclariment, solució o resposta. Només se’ls ha dit que tot plegat es valorarà.

El comitè d’empresa convoca la primera concentració a la botiga Spar de la Rambla nova,112 a Tarragona el dia 13 de desembre a les 10.00 hores, per reclamar un augment en les hores extres i festives, horaris de conciliació familiar, condicions dignes de treball sense estrès laboral, contractacions a 40 hores i millores laborals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Tarragona, 9 de desembre de 2022