CCOO signa un preacord amb l’Ajuntament de Reus per augmentar la plantilla de la policia local

Després de diverses jornades d’intensa negociació, els representants sindicals de CCOO, Comitè d’Empresa i junta de personal van signar ahir dilluns un preacord amb l’Ajuntament de Reus per augmentar la plantilla de la policia local. Aquest acord hauria de posar fi a un conflicte col·lectiu que ha posat en una situació tensa el desenvolupament de les funcions del servei de Guàrdia urbana de Reus, les darreres setmanes.

L’acord hauria de fer tornar a la normalitat el funcionament del servei, que s’aconseguirà en el moment en què l’ajuntament assoleixi el nivell de plantilla que aconsellen diverses directives. Això permetrà una rotació de torns assumible i racional, sense haver de realitzar el nombre tan elevat d’hores extraordinàries que l’Ajuntament necessita per cobrir els serveis i activitats actuals.

A aquest nombre òptim d’efectius s’hi hauria d’arribar al llarg dels 4 anys vinents, de manera gradual i amb els corresponents processos selectius; En total, parlem de 182 efectius al final de l’any 2026.

Així mateix, el preacord també referma la interpretació que feien els representants del personal sobre alguns aspectes del pacte de condicions i annex de la Guàrdia urbana, que quedaran totalment aclarits i aplicables sense restriccions. Aquests aspectes es basen en l’aplicació del reglament de la segona activitat de la llei 16/91, la realització d’hores extra per cobrir serveis essencials de seguretat ciutadana i la preparació d’equipació com a temps efectiu de treball.

El preacord ha estat sotmès al coneixement i votació del col·lectiu, que ha ratificat gairebé per unanimitat la proposta. Ara només queda esperar que sigui ratificat en Mesa negociadora i, posteriorment, pel Ple de la Corporació.

Barcelona, 14  de febrer de 2023