CCOO denuncia l’intent de l’STR per eliminar la representació sindical escollida democràticament a Dow Chemical

Aquest divendres, el Departament d’Empresa i Treball de Tarragona ha deixat sense efectes la revocació del Comitè d’Empresa de Dow Chemical, presentada pel sindicat STR, i ha restituït la totalitat dels seus membres, amb la qual cosa dona resposta a les al·legacions presentades per CCOO d’Indústria i UGT-FICA.

CCOO denuncia l’intent de l’STR, guiat per la direcció de Dow Chemical, d’anul·lar la representació escollida democràticament pels treballadors i treballadores de l’empresa en un moment molt delicat, en ple procés de reestructuració de la multinacional i en plena negociació del Pacte de cobertures de l’empresa, amb el qual han deixat la plantilla de Dow Chemical indefensa, sense cap mena d’interlocució amb la direcció i sense possibilitat de rebre informació. No només s’han saltat el procediment legal establert, sinó que han enganyat els treballadors i treballadores amb el fals argument de convocar eleccions sindicals per intentar revocar el comitè d’empresa.

CCOO exigeix a la direcció de Dow Chemical i a l’STR que abandonin aquestes pràctiques antisindicals, que suposen un atac directe al dret de representació de les persones treballadores. Així mateix, reclama a la direcció de l’empresa que segui a negociar sense més demores els temes que estan sobre la taula.

CCOO recorda que a principis de gener ja va presentar una denúncia contra la direcció de Dow Chemical a la Inspecció de Treball per pràctiques antisindicals, després de denegar l’accés d’un assessor del sindicat a una reunió amb la direcció i el comitè d’empresa, de manera que es vulnerava, així, el dret sindical a la negociació col·lectiva, i es perjudicava el conjunt de la plantilla.

Barcelona, 6 de març de 2023