CCOO demana als grups polítics que concorren a les eleccions municipals a Comarques de Tarragona una mirada social, amb particular atenció al problema de mobilitat que tenim al territori i habitatge assequible.

Amb motiu de les pròximes eleccions municipals que es celebraran el dia 28 de maig, des de CCOO de Catalunya volem fer arribar als grups que concorren a les urnes els temes que creiem que s’han d’abordar des de l’administració local. En el cas de Tarragona, creiem que en especial la mirada ha de posar-se sobre mobilitat, habitatge assequible i la transformació industrial desde la transició justa i emplacem als grups polítics a fer seves les nostres reivindicacions, que són, a més, les de la classe treballadora al territori.

Més àmpliament, des de CCOO de Catalunya hem elaborat el document “Propostes de CCOO de Catalunya davant les eleccions municipals 2023”, amb deu blocs de propostes que, des de la mirada i les competències locals però sense perdre la perspectiva nacional i global, aborden els principals reptes de la nostra societat al segle XXI:

– Dret efectiu a l’habitatge: assequible, sostenible i saludable.

– Sistema integral de serveis socials i atenció a les persones.

– Drets de ciutadania: educació, sanitat i accessibilitat inclusiva.

– Davant de l’emergència climàtica: pobles i ciutats sostenibles.

– Estalvi d’aigua i gestió de residus per a una economia circular.

– Una economia al servei de les persones.

– Promoure el treball digne i la igualtat d’oportunitats.

– Ciutats i pobles feministes.

– Dret a l’emancipació del jovent.

– Dret a la cultura i a gaudir dels temps socials.

Aquests són àmbits on l’acció de les administracions locals és determinant. Podeu consultar el text complet del document a https://www.ccoo.cat/wp-content/uploads/2023/05/propostes-eleccions-municipals-2023.pdf

Per aquesta raó, emplacem als grups polítics a tenir molt en compte les nostres propostes, i a la ciutadania, a votar per aquelles opcions d’esquerres que garanteixin una mirada social a l’administració local