L’informe sobre l’accident d’IQOXE encarregat per la Generalitat dona la raó a les denúncies en matèria de seguretat plantejades per CCOO

Aquest informe determina que amb les barreres i mesures oportunes s’hauria pogut evitar l’accident ocorregut el mes de gener, en el qual van morir 3 persones

Aquesta setmana s’ha fet públic i s’ha debatut a la Comissió de seguiment de la seguretat a la petroquímica del Parlament l’informe sobre l’accident d’IQOXE que el departament responsable de la seguretat industrial i seguretat minera de la Generalitat va encarregar a l’empresa DNV GL per determinar què va passar, per què va passar i quins canvis cal fer per evitar que es torni a produir una situació com aquesta.

En contra del que deia l’informe encarregat per IQOXE, que va determinar que no es podia preveure una situació com la que es va donar, l’informe de DNV GL posa de manifest que hi havia diverses barreres de seguretat inexistents o inadequades, amb les quals, si haguessin funcionat correctament o s’haguessin pres les mesures oportunes, s’hauria pogut evitar aquest lamentable accident i les seves conseqüències. Precisament, una d’aquestes barreres que apunta l’informe és la bunquerització de la sala de control, tal com CCOO havia reivindicat i defensat.

CCOO d’Indústria de Catalunya destaca que les conclusions d’aquest informe apunten moltes de les conclusions a les quals ja va arribar CCOO en el seu moment i que el sindicat ha manifestat públicament en les seves actuacions davant la Inspecció de Treball i les institucions implicades en el PLASEQCAT. Unes conclusions que també es van plantejar dins de l’empresa i en els diferents informes tècnics i sindicals elaborats per establir les causes de l’accident, en el qual van morir 3 persones.