CCOO valora positivament l’acord assolit a Saint-Gobain, que ha permès desbloquejar la situació

Gràcies a la pressió de la mobilització de la plantilla

La lluita dels treballadors i treballadores de Saint-Gobain de la planta de Glass de l’Arboç ha donat els seus fruits. La representació de la plantilla i la direcció de Saint-Gobain han arribat a un acord, aquesta nit, que recull les reivindicacions de la plantilla que es van plantejar en l’assemblea del divendres 18 de setembre. CCOO d’Indústria valora positivament l’acord, ja que dona una solució no traumàtica al conflicte i permetrà garantir la màxima ocupació possible, i el sindicat vetllarà perquè així sigui.

L’acord ofereix una garantia d’ocupació i preveu la recol·locació del 100 % de la plantilla dins del grup Saint-Gobain, prioritzant la planta de Sekurit de l’Arboç i les empreses del grup que té a Catalunya. L’acord també incorpora un pla social i baixes incentivades per a les persones de més de 60 anys.

En cas que algun treballador o treballadora no es vulgui acollir a la recol·locació, sempre que no sigui a Sekurit de l’Arboç, es pacten les indemnitzacions següents: 15.000 € per a les persones amb una antiguitat inferior a 1 any, 30.000 € per a les que tenen una antiguitat inferior a 4 anys i 30.000 € més 60 dies per any treballat, sense límit de mensualitats, per a les que tenen a partir de 4 anys d’antiguitat.

A més, s’ofereix una garantia de viabilitat de 10 anys per a la planta de Sekurit i, en cas que cessés l’activitat abans d’aquest termini, s’aplicarien les mateixes condicions d’aquest acord.

Amb la consecució d’aquest acord, que s’acabarà de desenvolupar en el marc del període de consultes de l’expedient, es procedeix al desbloqueig immediat del centre logístic de Bellvei i a la desconvocatòria de la vaga amb efectes a les 6 h del dimarts 22 de setembre. Avui a les 12 h, s’informarà la plantilla dels termes de l’acord.