CCOO exigeix a l’Administració que doni veu als sindicats en les meses tècniques de revisió dels plans de seguretat de la petroquímica de Tarragona

José Antonio Hernández ha comparegut avui davant la comissió del Parlament de Catalunya que investiga l’accident d’IQOXE

Aquesta tarda el secretari general de CCOO d’Indústria de Catalunya, José Antonio Hernández, ha comparegut davant la Comissió d’Estudi de la Seguretat del Sector de la Petroquímica del Parlament de Catalunya, que investiga l’accident d’IQOXE ocorregut el passat 14 de gener, per respondre a les preguntes dels diferents grups parlamentaris que integren la comissió.

En aquesta compareixença, Hernández ha tornat a deixar palesa la vinculació entre la precarietat laboral existent i la creixent sinistralitat laboral que s’ha donat en l’últim any i mig al sector petroquímic de Tarragona. També ha denunciat que la gestió mercantilista que s’està fent als polígons petroquímics de Tarragona posa en risc la pròpia seguretat dels polígons i de les persones que hi treballen, a més de la ciutadania de les poblacions del Camp de Tarragona.

CCOO recorda que la responsabilitat recau en primer lloc sobre les empreses, que han de complir les mesures de prevenció i seguretat que marca la llei, i en segon lloc sobre l’Administració, que ha de fer complir les normes a les empreses per garantir la seguretat; però això s’ha relaxat, com ho demostren la concatenació d’accidents laborals ocorreguts en l’últim any i mig, que va tenir com a màxim exponent l’accident d’IQOXE. Per a CCOO, la millor defensa del futur del polígon petroquímic de Tarragona és precisament garantir la seva seguretat de manera inqüestionable.

CCOO lamenta que l’Administració hagi deixat els sindicats fora de les meses tècniques de revisió del PLASEQTA i dels plans d’autoprotecció de les empreses, per això torna a reclamar a la Generalitat la seva participació en aquestes meses, i que doni resposta a la resta de reivindicacions que van motivar la vaga a la petroquímica del passat 19 de febrer.

Quant a IQOXE, CCOO d’Indústria denuncia que l’empresa continua incomplint la normativa de seguretat, per la qual cosa seguirem de prop com evoluciona. Després de l’accident, CCOO ha hagut de denunciar l’empresa fins a cinc ocasions, quatre de les quals per incompliments greus en matèria de seguretat laboral i una per discriminació sindical contra CCOO.