Concentració de suport al comitè d’empresa de BIC Iberia

Aquest dilluns, 24 de febrer, a les 9 hores, davant el Jutjat Social de Tarragona

Els sindicats CCOO d’Indústria de Tarragona i FICA-UGT de Tarragona han convocat una concentració de suport als membres del comitè d’empresa el proper dilluns, 24 de febrer, a partir de les 9 hores, davant el Jutjat Social número 3 de Tarragona (av. de Roma, 21), coincidint amb la celebració del judici per la sanció imposada comitè.

CCOO recorda que fa mesos la direcció de BIC Iberia va imposar una sanció de sou i feina de 28 dies als membres del comitè d’empresa, enmig de les negociacions del conveni col·lectiu. CCOO ja va denunciar en el seu moment que es tractava d’una mesura desproporcionada i injustificada, que només buscava la repressió de la representació dels treballadors i treballadores. Aquesta no era la primera sanció que l’empresa imposava al comitè, la qual cosa demostrava una situació de persecució per exercir lliurement l’acció sindical a l’empresa.

Davant d’aquest escenari, el comitè va recórrer la sanció davant el jutjat. El judici estava assenyalat inicialment el juliol passat, però el jutge el va suspendre i va instar les parts a negociar per arribar a un acord. Un acord que no ha estat possible davant la manca de voluntat de la direcció de BIC Iberia.