CCOO de Catalunya considera que la vaga convocada per CCOO i UGT a la petroquímica de Tarragona es pot considerar històrica, amb un seguiment gairebé total, sense incidents destacables i amb els serveis mínims que han funcionat pràcticament amb normalitat. Com hem anat destacant al llarg de la jornada, més enllà de les vagues generals, aquest és el primer cop que s’atura totalment el sector petroquímic de Tarragona amb el lema “Per una petroquímica forta, més seguretat i menys precarietat!”. Una vaga que va ser convocada després de l’accident ocorregut a l’empresa IQOXE el passat 14 de gener i que li va costar la vida a dos treballadors i a un veí de Torreforta.

La vaga ha tingut un destacat colofó amb la important manifestació ciutadana que ha tingut lloc a partir de les 19 hores, que ha estat massiva amb milers de participants i que ha començat davant la seu de la patronal AEQT.

Davant l’èxit de la vaga general i la massiva manifestació ciutadana, CCOO ha alertat que tornarà a convocar més mobilitzacions si patronal i administració no prenen mesures en favor de la seguretat pels treballadors i les treballadores de les empreses del sector petroquímic de Tarragona i per a la ciutadania en general i contra la precarietat laboral en el sector. Aquest sindicat no entendria que empresaris i responsables polítics no hagin pres nota del clar missatge que es desprèn del gran èxit de la mobilització viscuda avui a Tarragona. El sindicat espera veure moviments en aquest sentit en els propers dies.