Notícies de la Unió Intercomarcal de Tarragona

Signat el Conveni del metall de la província Tarragona per als anys 2020-2021

Aquest dilluns, 1 de febrer, CCOO d'Indústria, UGT-FICA i les patronals APEMTA i ASTAVE hem signat el Conveni del metall de la província de Tarragona per als anys 2020-2021, en els termes del principi d'acord assolit el passat 9 de desembre, un acord que recull les principals reivindicacions de la part social per garantir l'estabilitat del sector i els drets de les persones que hi treballen en un moment d'incertesa, a causa de la crisi provocada per la pandèmia.

més informació »

Concentració ciutadana a Tarragona per exigir més seguretat a la petroquímica

Un any després del greu accident ocorregut a IQOXE, no hi ha hagut avenços significatius quant a les reivindicacions sindicals i ciutadanes per millorar la seguretat i garantir que no es torni a produir un succés com aquest. La patronal AEQT continua bloquejant la mesa de seguiment i des de l'Administració tampoc s'està fent res i s'ha deixat els sindicats fora de les meses tècniques de revisió dels plans d'autoprotecció estern i de les empreses, així com de la coordinació entre empreses

més informació »

CCOO denuncia el bloqueig de les negociacions del conveni d'IQOXE per part de l'empresa

CCOO d'Indústria denuncia el bloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu d'IQOXE per part de la direcció de l'empresa i lamenta que aquesta mantingui la mateixa tònica d'allargar innecessàriament les negociacions, sense donar resposta a la proposta que el comitè li va fer en la darrera reunió. Ahir hi havia prevista una nova reunió, però la direcció no es va presentar, amb la qual cosa el comitè d'empresa ha sol·licitat una conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya.

més informació »

CCOO valora positivament el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Tarragona

El conveni recull les principals reivindicacions de la part social. Tindrà una vigència de 2 anys (2020-2021). En el capítol econòmic, el conveni estipula un increment salarial d'un 0,6 % per al 2020, amb efectes retroactius a 1 de gener, i un increment d'un 1,2 % per al 2021. A més, es prorroga la disposició transitòria que estableix que no hi haurà compensació ni absorció dels increments salarials.

més informació »

L'informe sobre l'accident d'IQOXE encarregat per la Generalitat dona la raó a les denúncies en matèria de seguretat plantejades per CCOO

En contra del que deia l'informe encarregat per IQOXE, que va determinar que no espodia preveure una situació com la que es va donar, l'informe de DNV GL posa demanifest que hi havia diverses barreres de seguretat inexistents o inadequades, amb les quals, si haguessin funcionat correctament o s'haguessin pres les mesures oportunes, s'hauria pogut evitar aquest lamentable accident i les seves conseqüències. Precisament, una d'aquestes barreres que apunta l'informe és la bunquerització de la sala de control, tal com CCOO havia reivindicat i defensat.

més informació »

CCOO manifesta la seva preocupació davant els brots de coronavirus detectats als escorxadors de PADESA

De moment ja hi ha més de 60 casos positius confirmats i 180 treballadores i treballadors confinats, i encara s'estan fent proves.

Concentració de CCOO i UGT pel futur del Penedès

Demà dissabte, 3 d'octubre, a les 11 hores, CCOO i UGT convoquem una mobilització a Santa Margarida i els Monjos pel futur del Penedès, oberta al conjunt de la ciutadania, amb el lema “Volem futur al Penedès. Amb treball digne, amb indústria, amb una economia productiva i sostenible”.

més informació »

CCOO valora positivament l'acord assolit a Saint-Gobain, que ha permès desbloquejar la situació

Amb la consecució d'aquest acord, que s'acabarà de desenvolupar en el marc del període de consultes de l'expedient, es procedeix al desbloqueig immediat del centre logístic de Bellvei i a la desconvocatòria de la vaga amb efectes a les 6 h del dimarts 22 de setembre. Avui a les 12 h, s'informarà la plantilla dels termes de l'acord. CCOO d'Indústria valora positivament l'acord, ja que dona una solució no traumàtica al conflicte i permetrà garantir la màxima ocupació possible, i el sindicat vetllarà perquè així sigui.

L'oficina del CITE a Tarragona: assessorament gratuït en temes d'estrangeria

Un any més, l'oficina del CITE de CCOO de Catalunya a Tarragona ha rebut el suport de l'Ajuntament de Tarragona. Aquest suport garanteix la continuïtat de l'oficina del CITE a la ciutat des d'on es dóna assessorament gratuït en matèria d'estrangeria.

Concentració de la plantilla de Saint Gobain al Parlament de Catalunya

El comitè d'empresa de Saint Gobain de l'Arboç ha convocat la plantilla a una concentració a les 11 hores, davant el Parlament de Catalunya, per la continuïtat de l'activitat a la planta i en defensa dels llocs de treball, i per manifestar el seu rebuig a l'ERO presentat per l'empresa. A les 12 h, està previst que una representació del comitè d'empresa sigui rebuda per diferents grups parlamentaris per exposar-los la seva situació.

més informació »

Vaga indefinida a Saint Gobain contra la decisió de l'empresa de cessar l'activitat de Glass a l'Arboç

Diumenge 6 de setembre, la plantilla de Saint Gobain de l'Arboç iniciarà una vaga indefinida contra l'ERO que ha presentat l'empresa per cessar l'activitat de la planta i extingir els 122 llocs de treball, després que la reunió de mediació realitzada dimecres finalitzés sense acord entre les parts.