Per la salut de les dones: Jornada #IgualtatÉsSalut

LA PERSPECTIVA de gènere és una assignatura pendent quan es parla de la salut de les dones i d’aquí la importància del Dia Internacional per a la Salut de les Dones, que se celebra cada 28 de maig per a denunciar els problemes relacionats amb la salut sexual i reproductiva, la falta de recerca de malalties i patologies que afecten les dones, la falta de reconeixement de malalties professionals en sectors feminitzats o l’afectació de les violències masclistes, entre altres.

Aquesta data va tenir el seu origen el 28 de maig de 1987, en la V Trobada Internacional Dones i Salut, i des de llavors ha quedat fixada en l’agenda feminista internacional per visibilitzar i denunciar les causes de malaltia que obstaculitzen el dret de les dones a gaudir d’una vida saludable i segura, a vegades fins a causar la seva mort.

En aquest 2021 en el qual encara vivim les conseqüències de la pandèmia i els seus perniciosos efectes sobre les dones, molt especialment, en totes les treballadores que han exercit la seva labor en els sectors feminitzats, que han estat i estan en la primera línia, la Secretaria Confederal de Dones i Igualtat organitza en col·laboració amb el Centre 8 de Març de la Fundació 1 de Maig la ‘Jornada #IguladadEsSalud’, que podrà seguir-se en obert en el canal de Youtube de CCOO i en la web.

La jornada tindrà lloc dilluns que ve 24 de maig, de 16 a 18 h i serà inaugurada per la secretària confederal de Dones i Igualtat, Elena Blasco Martín. Comptarà amb les següents taules i ponents:

La salut de les treballadores, una visió sindical

Silvia Espinosa López, secretària de Dones i Polítiques LGTBIQ de la Federació de Sanitat i Serveis Sociosanitaris de CCOO.

Carmen López López, secretària de Dones de la Federació Estatal de Serveis a la Ciutadania de CCOO.

Laura Fátima Castelló Paz, secretària de Dones, Igualtat i Diversitat de la Federació Estatal de Serveis de CCOO.

La salut de les dones, parlen les investigadores

Carme Valls Llobet, metgessa especialitzada en endocrinologia i medicina amb perspectiva de gènere. Autora de Dones invisibles per a la medicina (Capità Swing, 2020).

Clara Llorens Serrano, experta riscos psicosocials del centre ISTAS de les Fundació 1 de Maig de CCOO i professora de Sociologia de la UAB.

Feu clic per veure el cartell de la jornada #IgualtatÉsSalut