25-N: 15 anys sense protocol d’assetjament

Des de CCOO de Catalunya, volem aprofitar aquest 25-N per reivindicar la importància que tenen els protocols de prevenció i d’actuació en matèria d’assetjament sexual i/o per raó de sexe. El concepte d’assetjament sexual es troba vinculat a la dominació masculina i al privilegi d’aquest grup al lloc de treball capitalista, perpetuat a través de la socialització del rol sexual i de la consideració de les dones com a objectes sexuals.

La Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat efectiva de dones i homes, ja preveu l’obligatorietat de totes les empreses, independentment de la seva dimensió, d’elaborar un protocol contra l’assetjament a la feina. A Catalunya, la Llei 17/2015, d’igualtat efectiva de dones i homes, també en recull l’obligatorietat.

Quinze anys després de l’entrada en vigor de la llei, veiem com encara hi ha empreses que no l’han elaborat, amb la qual cosa deixen desprotegida la plantilla davant qualsevol possible cas de discriminació i assetjament.

És per això que el 25 de novembre farem una marxa des de la seu central de CCOO de Catalunya a Barcelona (Via Laietana, 16) fins a la Inspecció de Treball (c/ Sepúlveda, 148-150) per presentar una denúncia contra totes les empreses que sabem que incompleixen aquesta obligatorietat.

Jornada del 25-N: 15 anys sense protocol d’assetjament

Seu nacional de CCOO de Catalunya (sala d’actes)

Jornada 25n 2022 Es Busca

9.30 h Inauguració a càrrec d’Elena Olías Catalán, responsable de Mentoria de Violències Masclistes i SIAD de CCOO de Catalunya

9.45 h Ponència: “Eines per a la prevenció de l’assetjament sexual i per raó de sexe”, a càrrec de Carolina Gala Duran, catedràtica de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat Autònoma de Barcelona

10.30 h Torn obert de paraules

10.45 h Vídeo: Ets un assetjador!

10.55 h Cloenda a càrrec de Mentxu Gutiérrez Jiménez, secretària de les Dones i Polítiques LGTBI+ de CCOO de Catalunya

11.15 h Marxa fins a la Inspecció de Treball (carrer de Sepúlveda, 148-150)

12 h Atenció als mitjans de comunicació davant de la Inspecció de Treball

Feu clic per veure l’àlbum de fotos de la mobilització fins a Inspecció de Treball

Targeto Jornada 25n 2022

Altres actes del 25-N arreu del territori

Atenció, aquest llistat s’anirà actualitzant!

22 de novembre

10-14 hores, jornada formativa per a delegades i delegats sobre l’obligatorietat de les empreses de tenir protocols d’assetjament sexual o per raó de sexe, amb la participació de la Inspecció de Treball, Sala d’actes Via Laietana, Via Laietana, 16, Barcelona.

23 de novembre

19:00, xerrada al Centre Cívic Pla de’n Boet, Carrer Juan Sebastián Elcano, 6, Mataró

24 de novembre

9:30, acte “Juntes! Visibilitzem les violències masclistes” a la seu de CCOO Badalona, Carrer Font i Escolà, 6 de Badalona.

25 de novembre

10:00, taller “Protocol per a la prevenció i abordatge de l’assetjament sexual i per raó de sexe a l’empresa”. Seu de CCOO Comarques Gironines, Miquel Blay, 1, 5a planta, Girona.

11:30, xerrada “I ara què? Després de la denúncia”, Casa del Mar, Francesc de Bastos, 19, Tarragona.

11.30, Presentació de la jornada, explicació de la campanya “Stop assetjament sexual. 15 anys sense protocol” i exposició de les dades de la violència contra les dones a Lleida i comarques, a càrrec d’Imma Romeo, secretària de les Dones de CCOO de Lleida. CCOO de Lleida (Enric Granados, 5)

Comunicació “Una visió de gènere a l’Agenda 2030”, a càrrec d’Esther Caballé, directora de Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya, a CCOO de Lleida.

12:00, ofrena floral i lectura del manifest. Balcó del Mediterrani, Passeig de les Palmeres, S/N, Tarragona

12:00, lectura del manifest del 25N, Plaça del Mercat, Tortosa.

12.30, Lectura del manifest a la porta de CCOO de Lleida (Enric Granados, 5)

13.00, Repartiment al polígon industrial del Segre (Lleida) de fulls de mà per exigir que  s’implementin els protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe a les empreses.

19:30, marxa de torxes des de l’Ajuntament de Mataró fins als jutjats, convocada pel Moviment feminista del Maresme

26 de novembre

11:30 Acte institucional a la Plaça Porxada, Granollers

28 de novembre

10:00 a 12:00 jornada “Eines sindicals contra la violència masclista”. Sala d’actes de CCOO Cornellà, carretera d’Esplugues, 68, Cornellà.

18:30, taller “L’abús no és amor” a la Masia Freixa,  Plaça de Josep Freixa i Argemí, 11, 08224 Terrassa, organitzat per Feministes de Terrassa, Terrassa.

29 de novembre

12:00, debat “Violència envers les dones, plans de debat i assetjament”, Sala d’actes centre directiu de Mercabarna, Carrer Major, 76, Mercabarna, Barcelona.

1 de desembre

10:00 a 12:00, jornada “Eines en el món laboral per a l’eradicació  de la violència contra les dones”, CCOO Vilafranca del Penedès, Plaça Penedès, 4, 2n pis, Vilafranca del Penedès.

2 de desembre

9:30h, XIII Escola de Gènere Neus Català de CCOO del Vallès Occidental i la Catalunya Central a la sala d´actes de CCOO Manresa, Passeig Pere III, 60-62, Manresa.

11:30, acte “Latido de Mariposas” sobre violència vicària i valors d’igualtat. Espai Assemblea seu nacional de CCOO, Via Laietana, 16, Barcelona.

Feu clic per veure:

#15AnysSenseProtocolAssetjament   #StopAssetjamentSexual