Dia Internacional de la Infermeria 2022

Lluny sembla que ens queda ja la pandèmia, on va quedar palès les mancances que tenia el nostre sistema de salut des de molt abans de l’inici de la mateixa.

Ara, amb motiu del dia Internacional de la Infermera, és moment de reivindicar i recuperar els nostres drets laborals, perquè només així podrem millorar la nostra professió a tots els àmbits on som presents, que cada dia en son més.

La pandèmia ha evidenciat que les infermeres i els infermers assistencials hem estat imprescindibles, però està clar que tenim molt camí per recórrer, i que per això cal  la unió ferma del nostre col.lectiu. Necessitem fer-nos valdre també a la recerca i a la investigació, a la salut mental, a la promoció de la salut, a la docència, a les direccions dels centres de salut i a tots aquells organismes públics que depenen de Salut, ja que el nostre punt de vista és importantíssim.

Tampoc ens podem oblidar que la societat està amb un envelliment progressiu i l’eix central de les cures dels pacients crònics és la infermeria.

Dir també que cal un impuls real a les nostres especialitats, i apostar alhora pel paper de la Infermera en Pràctica Avançada que cada cop agafa més rellevància.

En definitiva, els coneixements, l’expertesa, l’evidència científica i les ganes hi son, només ens manca el suport i reconeixement dels diferents Departaments implicats i dels mateixos Governs, amb pressupost suficient per millorar les ratis i perquè una millor assistència a la població en general, amb la Infermeria, és possible.

Feliç Dia 12 de Maig

Veure el cartell