CCOO valora com a negativa i inassumible la proposta de l’Institut Català de la Salut en relació amb el III Acord de condicions de treball

Ahir es va a tornar a reunir la mesa negociadora amb l’ICS i aquest ens va formular una nova proposta que esperàvem que recollís les nostres aportacions, mentre que el que se’ns va presentar era un document insuficient i que només s’adreça a dues categories professionals.

El passat desembre del 2021, CCOO havia denunciat el II Acord de les condicions de treball del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut, acord que era vigent des de l’any 2007. Les raons que ens van motivar a fer-ho les podem resumir en dues: d’una banda, portàvem molts anys de retallades i per primer cop des del Departament de Salut anunciaven un increment pressupostari; i, d’altra banda, estàvem en una situació de pandèmia on les professionals ho hem donat tot i més, i era l’hora que l’ICS compensés tots els anys amb unes millors condicions laborals i retributives. La negociació va començar a la primavera del 2022, i després d’un seguit de propostes i contrapropostes, ahir es va tornar a reunir la mesa.

Des de CCOO, a banda de trobar aquestes propostes insuficients, considerem del tot inacceptable que se centrin només en dues categories, mentre que a la resta de categories ni se les mencioni. Tampoc no acceptem que les condicions laborals i retributives de la majoria de col·lectius fins i tot empitjorin en relació amb l’anterior acord. Per exemple, si bé acabem de signar un acord marc estatal on, entre altres mesures, es preveu la jornada de 35 hores setmanals. Doncs bé, si el II Acord es va signar partint del supòsit de 1.599 hores anuals, l’ICS pretén que aquest III Acord segueixi considerant 1.642 hores anuals. Des de CCOO no preveiem altre escenari que el d’un acord que millori les condicions de tothom, i no pararem fins fer-ho entendre a l’ICS, bé a la taula de negociació, bé amb la mobilització.