CCOO registra davant el Ministeri més de 150.000 signatures en suport a la jubilació als 60 anys per al personal dels sectors sanitari i sociosanitaris

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) ha registrat aquest, 29 de juny, davant el Ministeri de Seguretat Social més de 150.000 signatures en suport a l’establiment de coeficients per a la reducció de l’edat de jubilació als 60 anys per a treballadores i treballadors dels sectors sanitari i sociosanitari, recollides per aquest sindicat durant aquest mes de juny a través de la plataforma change.org així com en paper.

La FSS-CCOO ha registrat avui oficialment davant el Ministeri de Seguretat Social més de 150.000 signatures en suport a rebaixar als 60 anys l’edat de jubilació per al personal dels sectors sanitari i sociosanitari; signatures recollides per aquest sindicat durant aquest mes de juny i també des de fa uns mesos des de la Plataforma JAVIIS (Jubilació Anticipada Voluntària en Institucions Sanitàries).

Al costat de la signatures s’ha registrat una carta dirigida al ministre José Luis Escrivá, després de no haver obtingut cap resposta per la seva part a la reivindicació d’aquest sindicat sobre l’establiment de coeficients per a la reducció de l’edat de jubilació per a treballadores i treballadors d’aquests sectors. D’aquesta manera, si l’Administració persisteix en la seva actitud de negació del diàleg.

CCOO continuarà convocant mobilitzacions tant del personal dels sectors sanitari i sociosanitari com més àmplies de caràcter social en suport a aquests col·lectius.

Cal recordar que el passat dia 25 d’octubre de 2021, la FSS-CCOO, organització sindical més representativa a nivell estatal en els sectors sanitari i sociosanitari, va dirigir un escrit al Director General d’Ordenació de la Seguretat Social, en el qual sol·licitava, sobre la base d’una argumentació sòlidament documentada, que s’iniciés el procediment d’estudi per a l’establiment de coeficients reductors de l’edat de jubilació.

El passat dia 8 de febrer de 2022, i davant la falta de resposta a l’escrit del Director General, el sindicat li dirigia una altra carta al ministre Escrivá ratificant els termes de la qual es va registrar en el Ministeri. No obstant això, CCOO segueix sense haver rebut resposta cap.

Per tot això, la FSS-CCOO es reitera en la sol·licitud ja formulada al Ministeri i li insta novament a donar les oportunes instruccions perquè de manera immediata, i conforme al Art.10 del RD 1698/2011, s’iniciï el procediment conduent a l’establiment de coeficients reductors per a rebaixar l’edat de jubilació, que permeti situar en 60 anys l’edat perquè els treballadors i treballadores enquadrats en els epígrafs 86, 87 i 88 (activitats sanitàries, assistència en establiments residencials i activitats de serveis socials sense allotjament) puguin accedir a la pensió.